Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Opublikowano: 2023-01-22|Aktualizacja: 2023-04-08|9 min czytania|
Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Dzisiaj dość trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez swoistej wizytówki firmy w postaci strony internetowej. Bez tego nowoczesnego narzędzia nie da się już funkcjonować. Każdy, kto podchodzi do tego tematu z pewnością zadaje sobie pytanie: „Ile kosztuje strona internetowa?”.
Na jakie wydatki musimy się przygotować podejmując decyzję o stworzeniu strony internetowej? Nie da się na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć. Koszt zrobienia strony internetowej, jest uzależniony od wielu czynników lub opcji na które się zdecydujemy.

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

To mniej więcej tak jak z zakupem laptopa. Podstawowe wersje kosztują stosunkowo niewiele, jednak kiedy zaczniemy dodawać kolejne opcje, może się okazać, że wartość wymarzonego laptopa wzrośnie wielokrotnie. Podobnie jest z projektowaniem stron internetowych. Trzeba pamiętać, że bardzo często ze stroną internetową jest tak jak z laptopem. To, co najdroższe kryje się pod obudową, czyli po stronie technicznej strony. Pozornie atrakcyjna strona www może być wykonana ekspresowo i tanio, ale nie będzie miała wielu ważnych rozwiązań lub funkcjonalności.

  • jakie ma mieć zastosowane rozwiązania,

  • czym dysponujemy, jakimi materiałami (zdjęcia grafiki),

  • czy mamy gotowe treści (teksty),

  • kolejnym a zarazem jednym z głównych czynników jest to czy będzie to strona firmowa czy sklep. Pracy nad tym drugim będzie z pewnością dużo więcej.

Poniżej postaramy się opisać główne modele stron internetowych, oraz odpowiemy ile kosztuje strona internetowa w każdym z tych modeli.

Projekt strony internetowej typu wizytówka – Ile kosztuje?

Pierwszy model strony www to Wizytówka. Taka strona jest dość trudna w modyfikowaniu i coraz żadziej jest brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o nowej stronie internetowej. Wynika to z faktu, iż wszystkie zmiany na takiej stronie muszą być dokonywane przez programistę, co powoduje spore utrudnienie w przypadku wprowadzania zmian w ofercie lub aktualizacji pozostałych treści. Wbrew pozorom niewielki koszt wykonania takiej strony internetowej, może w przyszłości spowodować spore wydatki.

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej – wizytówka?

Śmiało można liczyć że koszty zrobienia projektu takiej strony internetowej są w granicach 800 zł do 1500 zł w zależności od potrzeb.

Projekt strony internetowej z CMS – Jaka cena?

CMS to nic innego jak system, który pozwoli w prosty a zarazem wygodny sposób zarządzać stroną internetową. Tego typu strony to najczęściej wybierana przez klientów opcja.

Systematyczne zmiany i aktualizacje bardzo dobrze wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce, a ich obsługa jest po prostu łatwa, nawet dla laika.

Kolejną zaletą takiej strony jest możliwość jej rozbudowy o kolejne podstrony, dodatkowe opcje, które w większości przypadków możemy zrobić sami we własnym zakresie.

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej z CMS?

Cena zrobienia strony internetowej z CMS jest uzależniona od rozwiązań i opcji, które ma zawierać CMS (system zarządzania stroną). Duży wpływ na cenę (podobnie jak w każdym modelu) mają dostarczone materiały (teksty, grafiki itp.). Ich jakość i ilość. Niewątpliwie na cenę ma również wpływ wielkość serwisu.

Ceny projektu strony internetowej z systemem zarządzania wahają się w przedziale od 2500 zł do 9000 zł

Projekt strony internetowej wraz ze sklepem internetowym – Jakie koszty?

Projekt sklepu internetowego ze względu na swoją mnogość funkcji, będzie stanowczo droższy od tradycyjnych stron internetowych. Sklep internetowy powinien posiadać możliwość dodawania przez właściciela produktów, zintegrowane systemy płatności (Przelewy24, PayPal, przelew…). Na cenę projektu składa się również rozbudowana struktura sklepu.

Podanie widełek cenowych jest niebywale trudne, kwestie tego typu są zwykle rozpatrywane indywidualnie. Jednak możemy liczyć na zakres od około 5000 do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Ceny widełek cenowych mogą zaskakiwać, lecz warto pamiętać, że mogą się mocno różnić ze względu na wielkość potrzeb klienta. Mogą być niższe lub wyższe. Wszystko jest uzależnione od efektu wizualnego, na którym nam zależy oraz od ilości funkcji, które będą potrzebne do realizacji projektu.

WhiteNet – profesjonalne strony www i niebanalne sklepy internetowe

Skoro czytasz ten artykuł to najprawdopodobniej potrzebujesz strony www lub sklepu internetowego. Jeśli ma to być wyjątkowa strona internetowa lub nowoczesny i funkcjonalny sklep to jesteś w dobrych rękach. Posiadamy w swoich szeregach specjalistów z każdej dziedziny. Od grafików, przez copywriterów po profesjonalnych programistów. Wszyscy z z ogromnym doświadczeniem i wiedzą.

Aby otrzymać indywidualną wycenę, zapraszamy Cię do kontaktu lub do skorzytania z naszego bezpłatnego kalkulatora.

Możesz liczyć na pomoc w wyborze najkorzystniejszych rozwiązań, które będą dopasowane do Twoich potrzeb.

Z naszymi klientami jesteśmy w stałym kontakcie informując o postepach. Zawsze staramy się precyzyjnie zebrać wszystkie potrzebne informacje, aby precyzyjni o postępach proponując najlepsze rozwiązania eleganckie pod względem wizualnym, funkcjonalnym oraz wygodne do optymalizacji SEO.

Poznaj Nasze Ceny i sprawdź ile kosztuje strona internetowa w 3 min. – Skorzystaj z naszego kalkulatora wyceny projektu strony.

Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji?

Z pewnością natrafisz na twórców stron internetowych już za kilkaset złotych. Dlaczego warto takich ofert unikać?
Praca nad projektem niebanalnej strony internetowej jest czasochłonna i wymagająca. Osoba, która obiecuje budowę dobrej jakości stronę niewielkim kosztem, albo jest amatorem, albo stworzy słabej jakości realizację. Najczęściej taka strona internetowa będzie nieestetycznie wykonana a co najgorsze zagrożona atakami hakerów. Musisz mieć na uwadze, że tak wydane pieniądze mogą powodować konieczność licznych napraw oraz poprawek co niesie za sobą kolejne niepotrzebne wydatki, które mogą mocno przewyższyć ofertę od początku dobrze wykonaną.

Ile trwa realizacja zlecenia?

Po wyborze wykonawcy przychodzi moment na określenie czasu wykonania projektu strony internetowej. Starając się określić ramy czasowe z pewnością musimy zwrócić uwagę kilka etapów:

  • rozmowy, negocjacje

  • ustalenie potrzeb i rozwiązań

  • sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją

  • przegląd inspiracji

  • stworzenie koncepcji graficznej

  • testy

  • wdrożenie

Każdy z tych etapów potrzebuje określonego czasu, i często wymaga zaangażowania wielu osób – szefa projektu, grafików, osoby odpowiedzialnej za UX oraz programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej jest uzależnione od stopnia skomplikowania, projektu graficznego i wybranych funkcjonalności:

Czas przygotowania strony internetowej czy sklepu jest równomierny do trudności jego wykonania. Najczęściej jest to:

  • profesjonalne strony wizytówki do 20 dni

  • profesjonalne strony internetowe z CMSem do 30 dni

  • profesjonalne sklepy internetowe do 60 dni

Zwróć uwagę, że jest podany powyżej podany maksymalny czas realizacji projektu.
Z reguły trwa to dużo krócej.

Podczas rozmowy wstępnej jesteśmy wstanie określić czas projektowania strony internetowej czy sklepu. Jeśli podany czas jest zbyt długi, możesz dopytać o możliwość realizacji ekspresowej, jednakże musisz mieć na uwadze, że cena może mocno wzrosnąć w stosunku do tej podanej w standardowej wycenie.

Ile kosztuje strona internetowa lub sklep w WhiteNet

Dbanie o wysoką jakość strony internetowej stanowi kluczowy element dla przedsiębiorców prowadzących działalność online. W WhiteNet z pełnym zaangażowaniem dbamy o satysfakcję naszych klientów i stawiamy na perfekcyjne wykonanie każdego projektu. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby zaproponować najbardziej interesujące rozwiązania, idealnie dopasowane do potrzeb i oczekiwań klienta. Zachęcamy do zapoznania się z naszym portfolio, gdzie prezentujemy niektóre z realizacji, które zrealizowaliśmy do tej pory.

Ponadto, chcąc ułatwić Państwu proces wyceny projektu strony inyternetowej, przygotowaliśmy specjalny kalkulator online. Dzięki niemu w kilka minut można poznać koszt wykonania strony internetowej przez naszą agencję WhiteNet.

Kalkulator wyceny projektu strony internetowej </br>lub sklepu

Kalkulator wyceny projektu strony internetowej
lub sklepu

Szybko i bezproblemowo oblicz koszt projektu strony internetowej lub sklepu online,
korzystając z naszego intuicyjnego kalkulatora.

Zaczynamy

0$

Dziękujemy, wkrótce się skontaktujemy.

Strona firmowa czy sklep?

Strony i sklepy internetowe ralizowane przez WhiteNet, są responsywne oraz posiadają niezwykle elastyczny i wygodny system zarządzania treścią umożliwiający późniejszą modyfikację i rozbudowę. Kosztorys, dotyczy wdrożenia strony lub sklepu w oparciu o CMS WordPress i moduł Woocommerce. Dokonujemy również wdrożenia sklepów internetowych na innych systemach ecommerce, np. Prestashop.

Strona firmowa

Sklep internetowy

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Rekomendowane funkcjonalności

Wzbogacając stronę o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdej strony firmowej.


ułatwia pierwszy kontakt


pokaż gdzie jesteś


statystyki strony


Facebook, Instagram itp.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowe funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.


poprawia wartość wizualną strony


pokaż swoje portfolio


prosty system zarządzania stroną


bardzo ważne dla pozycjonowania


bądź w kontakcie z klientami

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wygląd strony

Atrakcyjny wygląd Twojej strony będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy trzy warianty:
Estetyczny, funkcjonalny (one-page) to rozwiązanie dla małych jednostronicowych stron typu wizytówka firmy.
Motyw premium to projekt standardowej strony internetowej z kategoriami i podkategoriami.
Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta, np. kopie już istniejących stron.


zobacz przykład


zobacz przykład


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowa kategoria z artykułami.

Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wielkość witryny

Czy projekt ma dotyczyć typowego sklep ze standardowymi podstronami takimi jak Polityka prywatności, Regulamin Zasady zwrotów itd... czy czegoś na wzór hybrydy, czyli połączenia strony internetowej i sklepu?



Chcesz połączyć sklep ze stroną internetową. Określ jak dużo podstron ma mieć ta strona czyli jak rozbudowana będzie część witryny niezwiązana bezpośrednio ze sklepem.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wygląd sklepu

Atrakcyjny wygląd Twojego sklepu internetowego będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy dwa warianty: pierwszy to nowoczesny i profesjonalny sklep z kategoriami i podkategoriami. Jest to najczęściej wybierane rozwiązanie znacząco obniżające koszt realizacji. Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta.


zobacz przykład


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Rekomendowane funkcjonalności sklepu

Wzbogacając sklep internetowy o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdego sklepu internetowego.


ułatwia pierwszy kontakt


pokaż gdzie jesteś


statystyki strony


Facebook, Instagram itp.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Metody płatności

Ważne, aby klient miał możliwość dokonania płatności ulubionym kanałem, co do którego ma zaufanie. Brak takiej metody z reguły skutkuje porzuceniem koszyka i stratą klienta. Im więcej metod płatności na sklepie tym lepiej. W Polsce najpopularniejsze kanały płatności to takie, które nie wymagają podania danych kart płatniczych. Wciąż jeszcze na tym polu mamy wiele obaw i jesteśmy bardzo nieufni. Najlepiej przyjęły się systemy płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej np. płatności bezpośrednio z mBanku i jemu podobnych rozwiązań. Coraz więcej Klientów korzysta z systemu PayPal. Na szczęście nie trzeba implementować niezależnie płatności każdego banku, wystarczy skorzystać z usług pośredników transakcji elektronicznych takich jak PayU czy DotPay, które skupiają w swoich systemach kilkadziesiąt polskich kanałów płatności. Jakie rodzaje płatności chcesz wdrożyć?


PayU, DotPay lub inne




Musisz wybrać element, aby kontynuować

Metody dostawy

W przypadku opcji dostawy jest podobnie jak przy opcjach płatności.Im więcej tym lepiej, a co za tym idzie zróżnicowane ceny z tym związane są kolejnym czynnikiem często decydującym o tym czy Klient dokończy zamówienie czy porzuci je na etapie wyboru metody dostawy. Przedstawiamy dwa rozwiązania. Wariant ekonomiczny - można wdrożyć opcje dostawy bez integracji z zewnętrznymi systemami przewoźników. Lub można to rozwinąć i zautomatyzować proces zamawiania np kuriera integrując sklep z ich systemem zamówień. Podstawowe metody wysyłki bez integracji z zewnętrznymi systemami lub takie, które tego typu integracji nie wymagają.




Najpopularniejsze metody wysyłki pozwalające na automatyczną integrację z systemem przewoźnika.Poniżej najpopularniejsi operatorzy, ale jeśli nie ma tu firmy przewozowej, na której Ci zależy możesz do nas napisać.








Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowa kategoria z artykułami

Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.

Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowe funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.


poprawia wartość wizualną strony


pokaż swoje portfolio


bardzo ważne dla pozycjonowania


prosty system zarządzania stroną


bądź w kontakcie z klientami

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wielkość strony - ilość kategorii w menu

Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.

Jeśli potrzebujesz więcej podstron wróć do poprzedniego kroku i wybierz motyw premium lub motyw dedykowany.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wielkość strony - ilość podstron

Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Łączny koszt

Wypełnij formularz i odbierz szczegółową wycenę na maila.


Podsumowanie

Opis Informacja Ilość Cena
Rabat :
Razem :

Hosting + domena — ile to kosztuje?

Poza budową strony internetowej trzeba zadbać również o miejsce, gdzie umieścimy stronę, aby mogła być widoczna w sieci dla potencjalnych klientów. Roczny koszt utrzymania strony internetowej waha się w granicach od 200 do 350 zł. Najczęściej w jego skład wchodzą hosting, domena, certyfikat SSL, poczta.

W szczególności przestrzegamy przed pseudo promocjami. W sieci znajdziemy mnóstwo ofert promocyjnych. Np. domena za 1 zł. Wiąże się to z tym, że po okresie promocyjnym koszty znacznie wzrosną. Niejednokrotnie będą nawet wyższe o 100% od standardowych ofert dostępnych na rynku.

Co dalej po uruchomieniu strony?

Tworzenie strony internetowej to proces który nie ma końca. Po zbudowaniu strony internetowej będzie ją trzeba pielęgnować i administrować. W szczególności będzie trzeba zadbać o jej nienaganne działanie tak jak w chwili uruchomienia oraz co najważniejsze uzupełnianie w nowe treści. Może również pojawić się potrzeba rozszerzenia jej funkcjonalności.

Kolejnym bardzo ważnym aspektem o którym należy wspomnieć to aktualizacje. Dotyczą silnika strony, użytych modułów oraz szablonu graficznego strony internetowej. W głównej mierze są one odpowiedzialne za bezpieczeństwo strony, ale też bardzo często wnoszą nowe rozwiązania lub funkcjonalności.

Prowadzenie strony internetowej nie należy do trudnych zajęć, choć będzie wymagało poświęcenia sporej ilości czasu. Najwięcej czasu stracisz na śledzenie zmian w standardach i wymogach Google oraz na poznawanie pewnych rozwiązań technicznych. Jeśli w prowadzeniu firmy znajdziesz na to czas lub poprostu to lubisz, to Twoja strona będzie bezpieczna oraz dostosowana do coraz to nowszych wytycznych.

Pamiętaj, że każda strona internetowa jest monitorowana przez Google pod kontem błędów. Każdy twój błąd lub niedopatrzenie przełoży się spadek pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei spowoduję utratę potencjalnycych klientów.

Administracja strony internetowej

Wszystkie działania związane z administracją strony internetowej wymagają systematyczności. Oczywiście trudne dla Ciebie prace techniczne związane z opieką nad stroną internetową, bieżącą obsługą i usuwaniem usterek możesz zlecić dowolnej agencji. Usługa administracji stroną internetową najczęściej obejmuje wprowadzanie nowych treści, zmiany związane z rozbudową strony internetowej, kopie zapasowe, prace techniczne związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami.