Google Ads (Adwords) – wszystko, co musisz wiedzieć
Google Ads wcześniej Adwords jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów efektywnego reklamowania się. Dzięki jego właściwościom reklamodawcy docierają bezpośrednio do grupy docelowej.
Google Adwords jest systemem, który pozwala na wyświetlanie reklam w formie tak zwanych linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach współpracujących z AdSense. Dzięki pomocy Adwords firmy mogą tworzyć reklamy i ogłaszać się na stronach internetowych, co pozwala im dotrzeć jedynie do osób, które mogą stać się ich potencjalnymi klientami. Reklamy opracowywane są na podstawie słów kluczowych, które zostały wybrane i zdefiniowane przez reklamodawców. Za pośrednictwem Google Adwords mogą oni wybrać miejsce, w którym reklamy będą widoczne, budżet oraz ocenić rezultat i wpływ przeprowadzonej kampanii reklamowej na sprzedaż.
Rodzaj reklamy w Google Ads
W większości przypadków typ ogłoszeń reklamowych widocznych w wynikach wyszukiwania to tak zwane linki sponsorowane. Mogą być one utworzone na dwa sposoby: albo poprzez wybór odpowiednich słów kluczowych, przy wywołaniu których reklama będzie wyświetlana, albo poprzez witryny internetowe, na których reklama będzie widoczna.
Linki sponsorowane widoczne są w określonym miejscu w wynikach wyszukiwania. Na samym górze listy znajdują się maksymalnie trzy z nich, z kolei po prawej stronie może się ich znajdować nawet osiem. Oczywiście, ich dobór nie jest przypadkowy. Wszystko zależy właśnie od słów kluczowych albo od stron internetowych, które zostaną wybrane. W tym drugim przypadku, zazwyczaj są to witryny, które są w jakiś sposób powiązane tematycznie z treścią kampanii reklamowej.
W praktyce wykorzystanie reklamy Adwords wygląda następująco. Weźmy salon fryzjerski, który postanowił skorzystać z usług reklamy internetowej. Za pomocą Adwords jego właściciel może stworzyć i zarządzać reklamą, która jest dostosowana odnośnie regionu, w którym mieści się ten salon. Jeśli ktoś w wyszukiwarce wpisze hasło „salon fryzjerski” i poda nazwę miasta, zobaczy on reklamę tego salonu i po kliknięciu na link, zostanie poprowadzony do strony.
Wady i zalety korzystania z Google Ads (Adwords)
Jedną z większych zalet korzystania z tego narzędzia jest jego elastyczność. Reklamodawcy mogą dostosowywać usługę do własnych potrzeb, wybrać region, w którym będzie wyświetlana reklama oraz wyselekcjonować grupę docelową i dostosować słowa kluczowe.
Ze względu na dużą różnorodność strategii, można zdecydować się poszczególne formy wyświetlania reklam: Cost-per- click (zdobywa się kliknięcia w baner reklamowy), Cost-per-impression (skupiamy się liczbie odsłon reklamy), czy Cost-per-aquisition (stopień konwersji klientów).
Adwords dostarcza odpowiednich narzędzi do zmierzenia zasięgu i oddziaływania kampanii reklamowej. Dzięki opcjom, które są tam dostępne można również sprawdzić trendy, kiedy dopiero powstają i zmienić to, co wydaje się nie działać zbyt dobrze. Dodatkowo, za pomoc Adwords można otrzymać informacje na temat ROI, sprzedaży, konwersji.
Rezultaty działania kampanii reklamowej przeprowadzanej za pomocą Google Adwords są widoczne bardzo szybko. Pozwala on na ciągłe i szybkie zbieranie kliknięć, a co za tym idzie pozwala reklamodawcom monitorować rezultaty oraz słowa kluczowe.
W porównaniu do tradycyjnych form reklamowania się, jak na przykład ogłoszenia w gazetach, reklamy umieszczane w Adwords są widoczne dla szerszego grona odbiorców, co pozwala znacznie rozszerzyć grono osób, którym można zaprezentować swoją ofertę. Dodatkowo, jest to narzędzie, na które może pozwolić sobie mała firma, ponieważ każdy reklamodawca samodzielnie ustala budżet dla swojej kampanii reklamowej.
Pomimo ogromnych zalet Google Adwords ma ono również swoje wady. Jedną z nich jest potrzeba opłacania każdego kliknięcia i oznacza to, że reklamodawcy muszą zapłacić za nie, żeby na ich strony wchodzili internauci. O ile z punktu widzenia dużego biznesu nie jest to problemem, jednakże trzeba zauważyć, że potencjalni odbiorcy nie zawsze zostają klientami, a płatność za każde kliknięcie może znacznie zawyżać koszty małego przedsiębiorstwa.
Kolejna niedogodność jest również związana z płatnościami. W przypadku nieuregulowania zaległych opłat związanych z wyświetlaniem reklam, dane reklamodawcy zostają automatycznie usunięte. Ta wada może być szczególnie dokuczliwa w przypadku małych firm, które w przypadku problemu z przepływem gotówki, mogą nie być w stanie zapłacić na czas.
Ostatnim zagadnieniem jest brak możliwości sprawdzenia tego, w jaki sposób ogłaszają się rywale. Google nie przechowuje informacji związanych z wynikami konkurencji i z tego powodu nie można porównać swoich wyników z konkurencją. Jest to poważnym minusem, ponieważ na tej podstawie nie można poprawić swoich wyników, co może później odbić się na ogólnych wynikach kampanii reklamowej.
Jak rozpocząć?
Aby móc skorzystać z usług Google Adwords trzeba mieć konto Google i rozpocząć rejestrację na stronie Google Adwords poprzez klikniecie na „Zacznij od razu”. W trakcie procesu rejestracji reklamodawca zostanie poproszony o ustawienie takich parametrów, jak: kraj, strefa czasowa i waluta. To pozwala na zatwierdzenie i utworzenie konta.
Kiedy tylko konto zostaje założone, można zacząć korzystać z narzędzi pozwalających na zaplanowanie i rozpoczęcie kampanii oraz analizowanie i ocenianie jej efektów.
Google Ads (Adwords) z WhiteNet
Jeśli szukasz agencji która w profesjonalny sposób poprowadzi przygotowane dla Ciebie kampanie wypełnij poniższy formularz, otrzymasz bezpłatną ofertę