Trendy się zmieniają. Wczoraj liczyły się teksty zapleczowe, SPAM oraz popularne precle, dziś nastał czas unikalnych, dobrych jakościowo tekstów. Nie bez powodu mówi się, że content marketing to trend od 2015 roku.

Teoretycznie rozwiązania są dwa: możesz „postawić” stronę www, dodać jakieś teksty, całość zrobić w krótkim czasie i czekać na klientów. Możesz też zainwestować w dobrą stronę www dopasowaną do urządzeń mobilnych (tzw. RWD), dorzucić do tego solidne, dobre teksty, uzbroić się w cierpliwość i po czasie zacząć zarabiać z nawiązką do poniesionych kosztów. A co z linkowaniem? Tutaj efekt również może być różny.

White SEO, Black SEO

Nieodzownym elementem każdej witryny www jest jej treść. Bardzo prawdopodobne, że klienci trafiają na Twoją stronę www, dzięki konkretnie wpisanej treści w Google i pojawieniu się Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. O ile tak jest „dziś”, niekoniecznie oznacza, że tak będzie „jutro”. Pozycjonowanie to ciężka praca pozycjonerów, a jednym z elementów jest dostarczenie odpowiedniej treści. Doskonale wiemy, jak to zrobić.

Fachowcy wyróżniają tzw. białe i czarne seo (white hat seo and black hat seo). Warto zaznaczyć, że zarówno jedno, jak i drugie działanie niesie za sobą określone korzyści, należy jednak indywidualnie rozpatrzyć, co będzie dla nas bardziej efektywne.

Black Hat SEO będzie tańsze. Inwestujesz w teksty zapleczowe, które są tanie, owszem przyniosą szybki efekt, ale jednocześnie z równie szybką prędkością powędrują w dół. White Hat SEO, czyli tzw. linkowanie naturalne będzie droższe. Jest to jednak rozwiązanie bezpieczniejsze, nie narażasz się na ban od Google, a efekt jest długoterminowy. Owszem, można próbować strategii black seo, ale dzisiejszy wytyczne Google pokazują, że jest to przysłowiowe igranie z ogniem.

Najlepiej zobrazować to w punktach dla czytelniejszego przekazu:

Black Hat SEO to:

  • link pozyskiwany jest na skalę masową,

  • jest tani,

  • w każdej chwili może zniknąć (np. wraz z wygaśnięciem strony),

  • istnieje ryzyko ukarania strony filtrem lub banem, co może uniemożliwić powrót do TOP 10.


White Hat SEO to:

  • inwestycja na lata,

  • kosztuje,

  • gwarantuje stabilną pozycję,

  • stopniowo pozyskiwane w wartościowych serwisach powoli, ale skutecznie budują pozycję strony,

  • efekty nie będą natychmiastowe.

black hat seo white hat seo

Artykuł sponsorowany z olbrzymią mocą

Coraz częściej można natknąć się na artykuły sponsorowane. Firma zajmująca się budową domów drewnianych może zainwestować w artykuł sponsorowany na branżowym portalu z linkowaniem do witryny firmowej. Takie działanie, określane jako white, jest o wiele bardziej skuteczne aniżeli linkowanie poprzez pisanie mało jakościowych tekstów (tzw. precli). Rozwiązanie to może być nawet kilkukrotnie droższe, ale o wiele lepsze, ponieważ link widzi realny czytelnik, sama strona na której umieszczony jest link jest w pełni wartościowa dla Google ze względu na content, historię itp., a jego umiejscowienie pod wskazanym adresem jest na długi okres czasu.

Warto wydać więcej i jeszcze więcej dzięki temu zyskać. Dobre jakościowo i unikalne teksty sprawiają, że jesteś wyżej w Google, ale także użytkowcy stawiają Ciebie w roli autorytetu w swojej branży. Pośrednim elementem jest fakt, że dzięki wartościowym tekstom rośnie Twoja rozpoznawalność i renoma w branży. Publikując artykuł na zewnątrz z perspektywy SEOwca najważniejszy będzie link, ale dodatkowo osiągniesz sukces PR-owy. Taki serwis zewnętrzny zapewnia też naturalny ruch, co jest niemożliwe w przypadku stron zapleczowych.

Stworzenie napisania tekstów warto zlecić profesjonalnej firmie. Taka firma powinna stosować naturalne linki zgodnie z kontekstem, konieczne jest oznaczenie artykułu, jako sponsorowany (w przeciwnym razie łamiemy art.36 ustawy o Prawie Prasowym), koniecznie należy tworzyć tekst zgodny z tematyką strony wydawcy (nie pisać o atrakcjach Pomorza na portalu o zdrowym odżywianiu) oraz koniecznie zwracać uwagę na wysoką zawartość merytoryczną danego tekstu.

Twórz własne teksty

Warto też tworzyć własne teksty i umieszczać je na swoje stronie internetowej. Sprzedajesz części samochodowe? Otwórz bloga na swojej witrynie internetowej i zleć profesjonalistom pisanie tekstów blogowych o tematyce eksperckiej z użyciem konkretnych słów kluczowych. Jeśli nie czujesz się na siłach lub po prostu nie masz na to czasu, przekaż te działania naszej Agencji, a my postaramy się wypełnić internet wartościową treścia na tematy związane z Twoją firmą. Zapoznaj się z naszą ofertą w dziale Copywriting.