Content marketing w SEO

Opublikowano: 2018-01-22|Aktualizacja: 2023-04-08|4 min czytania|
Content marketing w SEO

Od wielu lat specjaliści od pozycjonowania stron internetowych twierdzą, że treść jest jednym z najważniejszych elementów, które pozwalają na umieszczenie witryn internetowych na wysokich miejscach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu głębiej.

Co to jest content marketing?

Z definicji content marketingu można dowiedzieć się, że jest to działanie mające na celu przyciągniecie uwagi potencjalnego odbiorcy poprzez publikowanie treści będących atrakcyjnymi oraz przydatnymi dla czytelników. Z tego też powodu wszelkie artykuły publikowane w Internecie skupiają się na dostarczeniu odbiorcom treści, które są wiarygodne i z upublicznienia których obydwie strony odnoszą korzyści.

Pozycjonowanie kiedyś a dziś

Jeszcze do niedawna naczelną zasadą, która przyświecała specjalistom od SEO, była ilość kreowanych treści o niskiej jakości. Tworzono ogromne ilości podstron, które zawierały duże ilości contentu, na przykład: wyniki wyszukiwania, strony zawierające produkty w sklepach internetowych niezawierające produktów, kopie artykułów lub Wikipedii. Z tego powodu wiele witryn internetowych skupiało się przede wszystkim na budowaniu jak największej ilości podstron. Rezultatem czego uczyniono z Internetu miejsce, w którym można było znaleźć wiele zupełnie nieprzydatnych treści.

W 2011 roku Google postanowiło zmienić tę zasadę i wydało wojnę stronom internetowym, które zawierały tak zwane słabe treści. W jej efekcie, wiele firm i osób zarządzających witrynami internetowymi musiało zrozumieć, że jedynie dobry content może być upubliczniany w Internecie. Przez dobrą treść rozumie się oczywiście dostosowanie i uatrakcyjnienie artykułów pod względem użytkowników.

Czym są dobre treści

Aby lepiej zrozumieć, jakie treści powinny być publikowane na stronach internetowych, warto zastanowić się, jakie cechy powinien mieć artykuł, który można uznać za wartościowy. Przede wszystkim warto zadbać, aby publikowane teksty były interesujące. Trzeba pamiętać, że robot wyszukiwarki działa w taki sposób, że widząc użytkownika przechodzącego w krótkim okresie czasu ze strony na stronę, uznaje takie treści za mało interesujące i niespełniające oczekiwań użytkowników.

Nie należy zbyt często powtarzać słów kluczowych, ponieważ kolejna zasada mówi, że teksty powinny być naturalne. Algorytmy, na podstawie których działają wyszukiwarki, są coraz bardziej zaawansowane i coraz lepiej potrafią wychwycić kontekst. Z tego powodu przesycenie tekstu słowami kluczowymi nie tylko nie podniesie atrakcyjności tekstu w oczach wyszukiwarek, ale jeszcze dodatkowo spowoduje, że będzie on brzmiał nienaturalnie. Lepiej postawić na aktualny temat.

Internet to obecnie źródło, w którym znajdują się ogromne ilości treści. Ze względu na sposób, w jaki czyta się artykuły internetowe i fakt, że użytkownicy coraz mniej potrafią skupić się na czytanych tekstach, trzeba sprawić, aby artykuły były atrakcyjne dla użytkowników również w sposób wizualny. Jednolity tekst zdecydowanie nie będzie czytany, lepiej podzielić go na fragmenty i oddzielić je śródtytułami. Można pokusić się również o zastosowanie: pogrubienia lub pokreślenia, linków, cytatów, ramek lub tabel oraz innych zabiegów, które pozwolą na wzbogacenie tekstu.

Atrakcyjne artykuły internetowe nie mogą obyć się bez multimediów. Często zdarza się, że bardziej atrakcyjne dla odbiorców mogą być inne formy przekazu, na przykład filmy wideo albo zdjęcia. Pozwalają one nie tylko na zatrzymanie odbiorcy na stronie (im dłużej na niej pozostanie, tym lepsza opinia wyszukiwarki), ale czasami też stanowią szybszy i łatwiejszy sposób na opowiedzenie historii.

Zaangażowanie odbiorców

Jednym z elementów, na który trzeba zwrócić szczególna uwagę jest zaangażowanie odbiorców. Dobrym sposobem jest wyszukiwanie aktualnych tematów i pisanie na ich temat. Z pewnością tworzone na tej zasadzie artykuły będą czytane, o ile w sposób rzetelny będą dotyczyły opisywanych zjawisk. Innym pomysłem jest relacjonowanie wydarzeń, które mogą wydawać się kontrowersyjne lub wzbudzają emocje. Przy zastosowanie jednej z tych dwóch taktyk można być pewnym, że takie treści będą nie tylko komentowane, ale również udostępniane na portalach społecznościowych oraz linkowane.

W tym miejscu również warto się zastanowić nad wirusowym rozpowszechnianiem treści. Marketing wirusowy, który według niektórych specjalistów od marketingu, stanowi część składową content marketingu pozwala na szybsze i szersze rozpowszechnienie treści wśród użytkowników właśnie dzięki zaangażowaniu samych odbiorców. Odpowiednie wykorzystanie tej strategii pozwala równocześnie na zdobycie linków naturalnych i wartościowych.

Ze względu na to, że coraz bardziej rozwinięte technologicznie wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie z wyłapywaniem treści powstałych na podstawie trików. Z tego powodu postawienie na content marketing angażujący użytkowników do działania wydaje się naturalnym sposobem na budowanie wizerunku marki w Internecie.