Coraz więcej firm prowadzi bloga firmowego. Ta forma publikacji treści staje się coraz bardziej popularna niż dotychczas wykorzystywane banery reklamowe, czy reklamy w mediach. Poniżej kilka powodów, dla których warto założyć firmowego bloga.

Blog jako miejsce kontaktu potencjalnego klienta z firmą

Klienci coraz częściej poszukują informacji na temat produktów w Internecie. Dobrze prowadzony blog firmowy dostarcza im nie tylko podstawowych danych na temat funkcji i wykorzystania produktu, ale równocześnie pozwala im na poznanie wartości, którymi kieruje się firma. Jednocześnie blog jest doskonałym sposobem na rozwiane potencjalnych wątpliwości klienta na temat oferowanych artykułów.

Blog jest dobrym narzędziem do zbudowania tzw. „długiego ogona” i wykorzystaniem potencjału SEO

Długi ogon fraz kluczowych, czyli zapytania, których potencjalni klienci mogą używać do wyszukiwania produktów, a które odbiegają od głównych fraz dla danej strony, może być łatwo wykorzystany do promowania strony głównej. Dla każdej branży istnieje dostatecznie duży katalog tego typu fraz, dlatego nie warto lekceważyć tego zagadnienia. Trzeba pamiętać, że odpowiednią optymalizacją można zbudować spory zasób słów kluczowych z długiego ogona.

Blog to narzędzie pozyskiwania nowych linków do strony

Wielu użytkowników Internetu dzieli się informacjami na temat ciekawych stron na swoich blogach lub w mediach społecznościowych. Zatem tworzenie rzetelnych i atrakcyjnych artykułów lub odpowiadanie na wątpliwości użytkowników, pozwala na pozyskanie linków. Uzyskane w ten sposób, wpływają na potencjał zarówno artykułu, jak i całej strony.

Google promuje świeży content

Google stawia na aktualizację i świeże informacje. Nie ulega wątpliwości, że w tej wyszukiwarce lepiej wypromowane są aktualizowane strony niż te, które zawierają wpisy sprzed kilku lat. W tym miejscu trzeba pamiętać, że każdy artykuł traktowany jest przez Google, jako osobna podstrona, dlatego częsta aktualizacja daje wyszukiwarce informację o tym, że serwis się rozwija.

Blog wskazuje na rolę eksperta

Wizerunek i kreowanie wizerunku eksperta w Internecie jest bardzo ważne, szczególnie dla firm, które sprzedają usługi. Poprzez przygotowywanie wartościowych artykułów lub pomaganie użytkownikom w rozwiązywaniu problemów, prowadzący bloga stawia się w pozycji specjalisty ze swojej dziedziny. Jest to o tyle ważne, że klienci są skłonni zaufać i kupić produkt producenta, który znany jest z szerokiej wiedzy na temat swojej branży.

Blog to oglądanie świata oczami klienta

Jeżeli zadaniem bloga jest pomoc w rozwiązywaniu problemów obecnych lub potencjalnych klientów, wymaga on od prowadzącego postawienia się w miejscu nabywcy produktu lub usługi. Dzięki temu producent jest w stanie lepiej zrozumieć wątpliwości lub trudności, które