Google Moja Firma – jak założyć? Instrukcja krok po kroku.
Wizytówka Google Moja Firma to rozwiązanie dla wszystkich firm, które świadczą swoje usługi lokalnie. Dla małych przedsiębiorstw oraz dużych korporacji. Największą zaletą wizytówki jest jej koszt, który wynosi 0 zł. Dlatego też to bezpłatne narzędzie jest idealnym rozwiązaniem na dotarcie do klientów za sprawą obecności w wyszukiwarce Google oraz Mapach Google. W dalszej części tego artykułu dowiesz się jak krok po kroku utworzyć oraz wypełnić profil firmy w Google Moja firma.
Spis treści:
Jakie korzyści z posiadania Wizytówki Google Moja Firma?
Jedną z największych zalet wizytówki jest jej widoczność i łatwość znajdowania jej w wynikach wyszukiwania Google oraz Mapach Google przez klientów. Jeśli nasza wizytówka jest prawidłowo uzupełniona oraz jest przeprowadzona weryfikacja to na zapytania lokalne lub brandowe z pewnością pojawi się w wynikach wyszukiwania, np.
Najczęstszym miejsce, w którym spotkamy wspomniane mapy na zapytania lokalne są wyniki wyszukiwarce Google. Pośród linków do różnych stron zobaczymy mapę z zaznaczonymi lokalizacjami, które będą nawiązywały do naszego zapytania.

Jeśli właściciel wizytówki zadbał o jej prawidłowe wypełnienie oraz samą aktywację to znajdziemy w niej mnóstwo informacji bez przechodzenia na stronę firmową. Np.
Kto może, a kto powinien założyć wizytówkę w Google?
Naszym zdaniem, każda firma powinna mieć taką wizytówkę, niezależnie od jej wielkości. Dzięki niej klient otrzymuje w pigułce podstawową wiedzę oraz najbardziej potrzebne informacje o firmie. Wizytówka pozwala również na prowadzenie komunikacji, poprzez umieszczanie wpisów informacyjnych, ofert, promocji, które to z pewnością przełożą się na lepsze postrzeganie, a zarazem dadzą lepszy obraz firmy.
Wizytówki w Google Moja firma najlepiej sprawdzą się dla firm lokalnych typu: restauracje, fryzjerzy, salony kosmetyczne, gabinety dentystyczne, siłownie…
Jak dodać firmę do Google Moja Firma (Google Maps)
Aby rozpocząć dodawanie firmy musisz posiadać konto Google, do którego Twoja wizytówka będzie podpięta. Jeśli już posiadasz to wybierz odpowiednie lub załóż nowe.
Po wyborze konta Google przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.

1. Znajdź swoją firmę w bazie Google Moja Firma
W pierwszym etapie musisz skorzystać z wyszukiwarki, wyszukując swoją firmę w bazie Google. Jeśli działasz już od kilku lat to z dużym prawdopodobieństwem Twoja firma jest już w różnych bazach teleadresowych (np. zumi.pl), a co za tym idzie dane Twojej firmy mogły zostać również pobrane do bazy firmy Google, tworząc automatycznie wizytówkę.
Jeśli okaże się, że odnajdziesz wizytówkę swojej firmy, wybierz ją i edytuj. Nie staraj się utworzyć nowej z identycznym adresem, Google ją zablokuje uznając ją za duplikat istniejącej już wizytówki.

Jeśli brakuje w bazie Google informacji o twojej firmie, wybierz opcję „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”

2. Dodaj informacje o firmie
Na tym etapie Google wymaga podania nazwy firmy. Wpisujemy pełną nazwę, czasem warto się zastanowić nad użyciem słowa kluczowego, które najmocniej jest powiązane z działalnością.

3. Wskaż kategorię/branżę działalności
Wybierz kategorię działalności, która najlepiej pasuje do Twojego profilu firmy. Jeśli na rozwijanej liście kategorii, brakuje Twojej, lub masz problem z wyborem z pośród sugerowanych, wybierz bardziej ogólną (na tym etapie nie możemy dopisać swojej kategorii).
Zwróć szczególną uwagę na wybór prawidłowej kategorii, ponieważ jest ona jednym z czynników wpływających na ranking wizytówki oraz ma ogromne znaczenie w wyświetlaniu wizytówki na konkretne zapytania klientów.

Są 3 sposoby zweryfikowania wizytówki Google Moja Firma:
4. Wypełnij dane teleadresowe
Ten krok wymaga podania danych lokalizacji firmy oraz wszystkich danych teleadresowych:


Po uzupełnieniu danych teleadresowych trzeba odpowiedzieć na pytanie ” Czy obsługujesz klientów równie poza swoją lokalizacją?” Chodzi o to, czy dojeżdżasz do klientów, np. jesteś serwisantem sprzętu RTV i naprawy wykonujesz w domu klienta – zaznaczasz pierwszą opcję „Tak…”. W odwrotnej sytuacji zaznaczasz drugą opcję.

Wybierając pierwszą opcję, możesz wskazać obszar na którym świadczysz usługi. Do wyboru mamy:

W ostatnim kroku jesteśmy proszeni o podanie numeru telefonu oraz nazwy strony internetowej. Może się zdarzyć, że nie posiadasz strony, choć to chyba w dzisiejszych czasach już nie możliwe. Ale może jesteś na etapie tworzenia to zostaw to miejsce puste, uzupełnisz później.
Google daje również możliwość utworzenia swojej strony w wizytówce, lecz nie polecamy tej opcji. Po pierwsze jest to wersja strony bardzo uboga w opcje i rozwiązania. Nie daje nam możliwości dostosować jej tak jak byśmy chcieli pod kontem wizualnym. Co może np. zawarzyć na wizerunku firmy – „Jaka strona internetowa, taka firma”. Nie mamy również możliwości wyboru domeny, otrzymamy z góry narzuconą nazwę. Dla przykładu adres strony może wyglądać w ten sposób „przedsiebiorstwo-budownictwa-ogolnego-budujemy.bussines.site”. W pierwszej części jest wykorzystywana nazwa, którą została wpisana przy zakładaniu wizytówki, potem za kropką nie zmienna opcja .bussines.site. Łatwo zauważyć że nie jest to zbyt porywająca nazwa i samo jej podanie klientowi nie będzie łatwe oraz może zaważyć na wspomnianym wizerunku. Przy okazji, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą projektowania stron internetowych lub zapraszamy do bezpłatnego kalkulatora wyceny strony gdzie w ciągu 5 minut otrzymasz gotową ofertę.

Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma
po uzupełnieniu wszystkich kroków dotarliśmy do etapu w którym kończymy pracę. Po naciśnięciu przycisku „Zakończ” przejdziemy do etapu weryfikacji.

Są 3 sposoby zweryfikowania wizytówki Google Moja Firma:
Warto tu wspomnieć, że dla nowych wizytówek, których nie było wcześniej w bazie Google otrzymamy jedną metodę weryfikacji – listownie. W ciągu 15 dni otrzymamy list z kodem na podane w wizytówce dane teleadresowe[1].
Jest to forma zabezpieczenia przed utworzeniem fikcyjnych miejsc, które mogły by być tworzone przez nieuczciwą konkurencję. Takie fejkowe wizytówki mogłyby wprowadzać w błąd klientów poszukujących produktów czy usług pod kontem błędnych danych dotyczących numeru telefonu, adresu, czy strony internetowej.
Co dalej – możliwości Google Moja Firma
Utworzenie wizytówki to niewielki krok. Od teraz wizytówka potrzebuje regularnego odświeżania, a zawarte w niej informacje muszą być aktualne. Dodatkowo, Google dba o rozwój tego narzędzia poprzez wprowadzanie zmian oraz coraz to nowszych funkcji, które mają pomóc w rozwoju i prezentacji biznesu. W chwili obecnej w wizytówce mamy dostępnych sporo rozwiązań:
Dbając o wysoką jakość wizytówki oraz jej aktualność, mamy ogromną szansę zyskać o 42% więcej zapytań o dojazd oraz o 35% więcej wejść na dodany do profilu wizytówki adres strony internetowej[1].
W profilu wizytówki Google Moja Firma, mamy również dostępne statystyki m.in. ilości odsłon wizytówki, ilości przechodzących do strony internetowej czy ilość połączeń telefonicznych wprost z wizytówki.
Podsumowanie
Na początku artykułu pojawiła się informacja, że wizytówka w Google Moja Firma jest dla wszystkich i na koniec należy do tego dodać, że jest również koniecznością dla wszystkich firm. Bez tego rozwiązania ciężko jest się wyróżnić na tle konkurencji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wizytówka daje nam możliwość pokazania swoich atutów, opinii oraz w skrócony sposób pozwala zaprezentować naszą ofertę. Jako, że często jest pierwszym kontaktem z szukającym informacji na temat produktu, usługi, czy firmy, dlatego powinno się zadbać o jej wysoką jakość i dostępność. Tylko w ten sposób zyskamy kolejne miejsce w którym klient nas znajdzie.
[1] Żródło: Google Moja Firma