Google rekomenduje Responsywne Strony www

Opublikowano: 2018-01-21|Aktualizacja: 2023-05-26|5 min czytania|
Google rekomenduje Responsywne Strony www

Temat strony dostowanych do urządzeń mobilnych wraca jak bumerang. Przemawia za tym już nie tylko fakt, że coraz więcej Polaków korzysta z tabletów i smartfonów, swoje przysłowiowe „kilka groszy” dorzuciło Google. O co chodzi? Warto zapoznać się ze szczegółami, bo niepozorna zmiana w algorytmie może nieźle namieszać.

Dziś prawie co drugi Polak ma smartfona. Na początku 2012 roku wskaźnik ten wynosił tylko 25%. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce sprzedano około 1,7 mln tabletów. Statystki ciągle idą w górę, jednocześnie Google zmienia algorytm – wyszukiwarka nie będzie wyświetlać na tego typu urządzeniach mobilnych w wynikach wyszukiwania stron bez wersji mobile.

Co to może oznaczać dla Twojego biznesu

Jeśli obserwujesz statystyki ruchu na Twojej stronie internetowej np. w Google Analytics to z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że ilość użytkowników przeglądających Twoją stronę www lub sklep internetowy na urządzeniach mobilnych rośnie. Tendencja wzrostowa może jednak całkowicie się załamać w drugiej połowie kwietnia. Ilość generowanego ruchu z mobile może wkrótce spaść do zera. Alternatywa to inwestycja w stronę mobilną.

O co dokładnie chodzi? Google ma monopol na rynek wyszukiwarek na świecie. Amerykańska firma posiada średnio około 97% rynku we wszystkich państwach globu (poza Rosją, Kubą, Koreą Północną, Chinami, Irakiem, Iranem, Syrią).
Jednocześnie pracownicy firmy doskonale dostrzegają tendencję wzrostową w korzystaniu z sieci na urządzeniach mobilnych. Dlatego marka od 21 kwietnia wprowadza nowy algorytm – strony nieposiadające wersji mobilnej nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania na mobile.

Hipotetycznie może wyglądać to następująco: prowadzisz sklep internetowy, sprzedaż obuwia sportowego. Posiadasz standardową (tzw. desktopową) wersję www. Wyraźny odsetek Twoich przychodów to zakupy dokonywane przez tableta lub smartfona. Tacy klienci znajdują Cię w Google.
Od 21 kwietnia ten wyraźny odsetek nie znajdzie Cię w Google. Jedyna alternatywa to inwestycja w wersję mobilną strony internetowej lub w wersję responsywną (RWD)

Strona mobilna

to strona internetowa dedykowana stricte pod urządzenia mobilne. W adresie strony internetowej pojawia się przedrostek „m”. Wpisując adres www z przedrostkiem „m” wyświetla nam się witryna idealnie dopasowana do rozdzielczości urządzenia mobilnego. Na urządzeniach stacjonarnych strona mobilna będzie miała identyczny layout jak na urządzeniach mobilnych (m.in. to różni ją od strony responsywnej). Strona mobilna tworzona jest z myślą o użytkownikach mobilnych.

Strona Responsywna

(RWD – Responsive Web Design) to również strona dedykowana pod urządzenia mobilne. Rożni się od mobilnej tym, że strona www, którą posiadamy dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia na którym jest przeglądana. Domena zostaje bez zmian, mamy nadal ten sam adres. Na czym polega ta responsywność strony www? W skrócie, podczas ładowania strony internetowej jest sprawdzana rozdzielczość urządzenia i dostosowana jest do niej wielkość grafik oraz pozostałe elementy. W tego typu stronach inaczej rozłożone są elementy nawigacyjne. To rozwiązanie jest droższe, ale my rekomendujemy je swoim klientom.
Jeśli chcesz sprawdzić jak działają responsywne strony internetowe to otwórz stronę naszej Agencji Interaktywnej WhiteNet na swoim smartfonie i zobacz różnice w stosunku do strony otwartej na komputerze.

Czy warto ignorować nowy algorytm Google?

Obserwując tendencję wzrostową na rynku urządzeń mobilnych (8 x szybciej rozwijający się rynek od rozwoju Internetu w Polsce) zdecydowanie nie. Poza tym strona mobilna to szereg korzyści i inwestycja, która może się w pełni zwrócić.

Myśląc poważnie o swoim biznesie, pomyśl na poważnie o stronie responsywnej

Porównanie strony responsywnej z mobilną

STRONA RESPONSYWNA STRONA MOBILNA
Wygląd Ta sama jakość, grafiki oraz treść w każdej rozdzielczości. Mniejsza ilość tekstu oraz grafik. Wiele ograniczeń.
CMS Wszystko w jednym miejscu. Jeden system zarządzania. Dwa oddzielne systemy zarządzania treścią
Adres Brak dodatkowych adresów www. Adres strony bez zmian Dwa adresy strony. Dla wersji mobilnej dodatkowa subdomena, przykład m.twojastrona.pl
Nawigacja Dobrze rozbudowana nawigacja palcem tzw. Swipe-to-read Prosta nawigacja
Treść Identyczna ilość treści na wszystkich urządzeniach. Zadnych ograniczeń Zazwyczaj ograniczona ilość treści
Waga Grafika dostosowana do roździelczości, dzięki temu zwiększa się szybkość ładownia Strona odchudzona dzięki zmniejszonej ilości grafik oraz treści. Szybkie ładowanie zawartości.
Google Analytics Wszystko w jednym miejscu Oddzielne dwa konta statystyk
Termin i Koszt Realizacji Dłuższy termin realizacji ze względu na dostosowanie strony do różnych roździelczości, zdecydowanie wyższy koszt od wersji mobilnej Szybka realizacja, mnóstwo darmowych szablonów, niskie koszty

Moja strona jest responsywna.

To pozostaje Ci sprawdzić czy jest zgodna z nadchodzącym algorytmem. Google udostępnia nam narzędzie „Test zgodności z urządzeniami przenośnymi”, które zweryfikuje Twoją stronę pod kontem błędów. Dzięki temu masz mozliwość wprowadzenia zmian zanim algorytm sie pojawi.

Jak zweryfikować wersję mobilną?

test zgodności mobile

Przykład/Screen

  • wpisujemy adres strony, którą chcemy sprawdzić – klikamy „Analizuj”

  • po chwili otrzymamy komunikat z błędami lub informację „Rewelacja!Strona przyjazna dla urządzeń przenośnych”

Pamiętaj! W ten sposób musisz sprawdzić stronę główną jak i podstrony.

Dodatkowe narzędzia

Dodatkowo możesz skorzystać z kolejnego narzędzia www.responsinator.com, które pokaże ci jak wygląda Twoja strona na różnych urządzeniach. Wystarczy wpisać adres strony i pojawią nam się różne rodzaje urządzeń mobilnych na których sprawdzimy działanie strony internetowej.

Kalkulator wyceny projektu strony internetowej </br>lub sklepu

Kalkulator wyceny projektu strony internetowej
lub sklepu

Szybko i bezproblemowo oblicz koszt projektu strony internetowej lub sklepu online,
korzystając z naszego intuicyjnego kalkulatora.

Zaczynamy

0$

Dziękujemy, wkrótce się skontaktujemy.

Strona firmowa czy sklep?

Dokonaj wyboru.

Strony i sklepy internetowe ralizowane przez WhiteNet, są responsywne oraz posiadają niezwykle elastyczny i wygodny system zarządzania treścią umożliwiający późniejszą modyfikację i rozbudowę. Kosztorys, dotyczy wdrożenia strony lub sklepu w oparciu o CMS WordPress i moduł Woocommerce. Dokonujemy również wdrożenia sklepów internetowych na innych systemach ecommerce, np. Prestashop.

Strona firmowa

Sklep internetowy

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Rekomendowane funkcjonalności

Wzbogacając stronę o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdej strony firmowej.


ułatwia pierwszy kontakt


pokaż gdzie jesteś


statystyki strony


Facebook, Instagram itp.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowe funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.


poprawia wartość wizualną strony


pokaż swoje portfolio


prosty system zarządzania stroną


bardzo ważne dla pozycjonowania


bądź w kontakcie z klientami

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wygląd strony

Atrakcyjny wygląd Twojej strony będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy trzy warianty: pierwszy to rozwiązanie dla niewielkich jednostronicowych stron typu wizytówka firmy (one page), drugi natomiast to standardowa strona internetowa z kategoriami i podkategoriami. Dwa pierwsze (najczęściej wybierane) to rozwiązanie znacząco obniżające koszt realizacji. Pomimo tego pozwalają na zachowanie pełnej efektywności. Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta.


zobacz przykład


zobacz przykład


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowa kategoria z artykułami

Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.

Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wielkość witryny

Czy projekt ma dotyczyć typowego sklep ze standardowymi podstronami takimi jak Polityka prywatności, Regulamin Zasady zwrotów itd... czy czegoś na wzór hybrydy, czyli połączenia strony internetowej i sklepu?



Chcesz połączyć sklep ze stroną internetową. Określ jak dużo podstron ma mieć ta strona czyli jak rozbudowana będzie część witryny niezwiązana bezpośrednio ze sklepem.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wygląd sklepu

Atrakcyjny wygląd Twojego sklepu internetowego będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy dwa warianty: pierwszy to nowoczesny i profesjonalny sklep z kategoriami i podkategoriami. Jest to najczęściej wybierane rozwiązanie znacząco obniżające koszt realizacji. Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta.


zobacz przykład


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Rekomendowane funkcjonalności sklepu

Wzbogacając sklep internetowy o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdego sklepu internetowego.


ułatwia pierwszy kontakt


pokaż gdzie jesteś


statystyki strony


Facebook, Instagram itp.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Metody płatności

Ważne, aby klient miał możliwość dokonania płatności ulubionym kanałem, co do którego ma zaufanie. Brak takiej metody z reguły skutkuje porzuceniem koszyka i stratą klienta. Im więcej metod płatności na sklepie tym lepiej. W Polsce najpopularniejsze kanały płatności to takie, które nie wymagają podania danych kart płatniczych. Wciąż jeszcze na tym polu mamy wiele obaw i jesteśmy bardzo nieufni. Najlepiej przyjęły się systemy płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej np. płatności bezpośrednio z mBanku i jemu podobnych rozwiązań. Coraz więcej Klientów korzysta z systemu PayPal. Na szczęście nie trzeba implementować niezależnie płatności każdego banku, wystarczy skorzystać z usług pośredników transakcji elektronicznych takich jak PayU czy DotPay, które skupiają w swoich systemach kilkadziesiąt polskich kanałów płatności. Jakie rodzaje płatności chcesz wdrożyć?


PayU, DotPay lub inne




Musisz wybrać element, aby kontynuować

Metody dostawy

W przypadku opcji dostawy jest podobnie jak przy opcjach płatności.Im więcej tym lepiej, a co za tym idzie zróżnicowane ceny z tym związane są kolejnym czynnikiem często decydującym o tym czy Klient dokończy zamówienie czy porzuci je na etapie wyboru metody dostawy. Przedstawiamy dwa rozwiązania. Wariant ekonomiczny - można wdrożyć opcje dostawy bez integracji z zewnętrznymi systemami przewoźników. Lub można to rozwinąć i zautomatyzować proces zamawiania np kuriera integrując sklep z ich systemem zamówień. Podstawowe metody wysyłki bez integracji z zewnętrznymi systemami lub takie, które tego typu integracji nie wymagają.




Najpopularniejsze metody wysyłki pozwalające na automatyczną integrację z systemem przewoźnika.Poniżej najpopularniejsi operatorzy, ale jeśli nie ma tu firmy przewozowej, na której Ci zależy możesz do nas napisać.








Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowa kategoria z artykułami

Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.

Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.


Musisz wybrać element, aby kontynuować

Dodatkowe funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.


poprawia wartość wizualną strony


pokaż swoje portfolio


bardzo ważne dla pozycjonowania


prosty system zarządzania stroną


bądź w kontakcie z klientami

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wielkość strony - ilość kategorii w menu

Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.

Jeśli potrzebujesz więcej podstron wróć do poprzedniego kroku i wybierz motyw premium lub motyw dedykowany.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Wielkość strony - ilość podstron

Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

Łączny koszt

Wypełnij formularz i odbierz szczegółową wycenę na maila.


Podsumowanie

Opis Informacja Ilość Cena
Rabat :
Razem :