Podjąłeś decyzję, że najwyższy czas na stronę internetową dla Twojej firmy lub doszedłeś do wniosku, że przyszedł moment, aby wymienić starą stronę na nowszą, która bardziej trafi w obecne trendy. Natomiast zastanawiasz się jak się za to zabrać? Co potrzebujesz, aby przygotować stronę, która będzie wizytówką Twojej firmy?

W tym poradniku postaramy się to wyjaśnić w jak najprostszy sposób.

Na początek weź kartkę i długopis i rozrysuj drzewo kategorii przyszłej strony. Zastanów się jak chciałbyś, aby wyglądała twoja strona. Z jakich zakładek będzie się składać,
Zacznij od podziału strony na kategorie. Następnie na komputerze – przygotuj w ten sam sposób, co na kartce – kategorie w formie drzewa katalogów. Te katalogi wykorzystamy w dalszej części poradnika, będziemy w nich umieszczać pliki z przygotowanymi materiałami. To pozwoli utrzymać porządek.

Treści

Po podziale strony na konkretne kategorie i podkategorie weźmiemy się za kolejny i bez żadnej wątpliwości, najważniejszy element współczesnej strony www – content, czyli treść merytoryczna.
Zadbanie o jej wysoką jakość to podstawowe działanie dla każdego, kto chce zaistnieć w Internecie. Ważne jest, abyś pamiętał, że nie tylko sama jakość się liczy, równie cenna jest oryginalność przygotowanych tekstów.
Z perspektywy przyszłego pozycjonowania Twojej strony, jest to ważny aspekt, ponieważ kopiowanie treści z innych stron internetowych jest dzisiaj niedopuszczalne. Może to spowodować, że Twoja nowa strona nie osiągnie wysokich pozycji w Google z powodu tzw. kopii treści. Google oraz inne wyszukiwarki doskonale wiedzą, kto pierwszy umieścił daną treść w internecie. Chyba nie trzeba Ci tłumaczyć jak wyszukiwarki traktują takie strony, na których pojawią się skopiowane teksty.
Warto poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie wartościowego contentu. Z całą pewnością zaoszczędzisz dzięki temu sporo czasu w przyszłości, a co za tym idzie pieniędzy. Jeśli stwierdzisz, że nie masz na to czasu, albo po prostu nie jesteś do tego stworzony – możesz to zlecić profesjonalnym copywriterom. W tym wypadku wystarczy, że podasz kilka istotnych pomysłów związanych z Twoją branżą, a my przygotujemy odpowiednie teksty. Większość dobrych agencji, które zajmują się projektowaniem stron internetowych ma swoich copywriterów. W ten sposób załatwisz wszystko w jednym miejscu.

Formatowanie

Poprawne formatowanie treści zawartych na Twojej przyszłej stronie jest bardzo istotne za względu na kilka elementów:

  • wrażenia estetyczne
  • przyswajalność
  • czytelność
  • łatwość odbioru
  • pozycjonowanie

Najprościej jest skorzystać z programu Word, w którym to bez problemu możemy użyć dostępnych funkcjonalności, aby tekst obejmował wszystkie powyższe aspekty.

Aby poprawnie użyć formatowania stosuj:

Nagłówki (zrobić mniejsze od formatowania i treści)

Podziel dłuższy tekst na mniejsze, łatwiej przyswajalne fragmenty, który każdy opiszesz odpowiednim nagłówkiem. To pozwoli przyszłemu zainteresowanemu Twoją ofertą na rozeznanie się w treści strony oraz na znalezienie interesującego go fragmentu.
Stosowanie nagłówków ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony.

Akapity

Zwrócić uwagę na spójność akapitów, aby nie posiadały niepotrzebnych elementów. Często widuje się przenoszenie elementów do następnej linii za pomocą ciągu spacji. To spowoduje spory chaos, a po drugie na stronie www nie zadziała. Każdą nową myśl powinieneś rozpocząć akapitem, przechodząc do następnej linii za pomocą klawisza enter.

Typografia

Każda strona przygotowana przez naszą Agencję Interaktywną WhiteNet pozwala na formatowanie treści wieloma sposobami:

  • Nagłówki (3-4 poziomy wielkości)
  • Bloki cytatów
  • Listy numerowane
  • Listy nienumerowane
  • Pogrubienie
  • Kursywa
  • Podkreślenie
  • Przekreślenie

Ważne! Każdy przygotowany tekst opisz, wykorzystując do tego tytuł pliku. Aby agencja, która będzie projektowała stronę wiedziała wcześniej, co na niej będzie. Następnie otwórz wcześniej przygotowane katalogi i wstaw do nich pliki tekstowe odpowiednio do kategorii, której dany tekst dotyczy.

Grafika

Ten etap należy do trochę trudniejszych. Tym bardziej jak nie znasz się na projektowaniu grafiki internetowej. Warto to zlecić fachowcom, aby osiągnąć wysoki poziom. Możesz to np. zlecić w naszej Agencji, posiadamy grafików z ogromnym doświadczeniem. Wtedy wystarczy, że wybierzesz zdjęcia oraz grafiki, które masz u siebie i przyporządkujesz je do odpowiednich katalogów z krótkim opisem w tytule zdjęcia, a my zajmiemy obróbką tych zdjęć i dostosujemy je do strony. Mogą to być np. fotografie z wykonanych prac, listy intencyjne, certyfikaty, nagrody, logotypy, zdjęcia asortymentu, zdjęcia budynku Twojej firmy, zdjęcia pracowników itp.

Gdybyś jednak zdecydował, że sam chcesz przygotować zdjęcia i obrazy to poniżej wyjaśniamy jak to powinno wyglądać.

Rozdzielczość

Najświeższe statystyki ze stycznia tego roku pokazują, że ekrany stosowane o rozdzielczości 1920px x 1080px stanowią trochę ponad 7% wszystkich urządzeń, na których przeglądane są strony www. To też nie ma sensu używania fotografii o rozdzielczości wyższej niż Full HD (1920×1080). One jedynie spowalniają działanie strony, przez co zniechęcają użytkownika do przeglądania Twojej witryny.
My np. prosimy naszych klientów, aby zdjęcia wysyłali w mniejszych rozdzielczościach. Proponowana przez nas rozdzielczość to 1680×1050 pikseli.

Waga

Grafiki przy proponowanej przez nas rozdzielczości powinny ważyć między 200KB a 800KB. Jeśli okaże się, że twoje grafiki ważą więcej niż wspomniana wielkość, użyj odpowiedniego programu graficznego, aby skompresować do żądanej wagi. Im mniej tym lepiej, lecz uważaj, aby nie stracić na jakości. Generalnie kompresja jpg może być wykonana na poziomie 75% i nie powinna spowodować widocznej straty jakości.

JPEG 100% (436KB)

JPEG 75% (184KB)

Rozszerzenie

Najczęściej używany rozszerzenie grafik przez przeglądarki internetowe to png oraz jpg. Zastanawiasz się pewnie, kiedy zastosować rozszerzenie png a kiedy jpg? Nie będziemy wnikać w szczegóły, kierują się poniższym gotowcem:

JPG: Fotografie

PNG: rysunki, logotypy, wykresy, ilustracje, infografiki, diagramy itp.

Przygotowane grafiki również opisz jak teksty, wykorzystując do tego tytuł pliku graficznego i przyporządkuj do wcześniej przygotowanych katalogów.

Kolejny i ostatnia rzecz, użyj programu do spakowania (np. winrar) Twojego drzewa katalogów z plikami. Tak przygotowany plik wyślij do Agencji, która zbuduje Twoją stronę.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże Ci w zebraniu potrzebnych materiałów do zbudowania strony internetowej. W podsumowaniu poniżej przygotowaliśmy streszczenie w punktach abyś nie ominął niczego, dzięki temu zaoszczędzisz sobie i wykonawcy sporo czasu.
Jeśli jednak stwierdzisz, że tego jest za dużo lub nie masz czasu to zawsze możesz do nas zwrócić się z pytaniami, a my z pewnością rozwiejemy Twoje wątpliwości i pomożemy Ci przygotować stronę.

Dołącz do zadowolonych klientów!

Ściąga

Wszystko sam:

  1. Przygotuj katalogi i podkatalogi w nazwie wpisz nazwę kategorii
  2. Treści – Przygotuj każdy tekst w osobnym pliku, opisując go w tytule i wstaw do odpowiedniej kategorii
  3. Grafika – Przygotuj grafiki (logotypy, zdjęcia, infografiki itp.), pamiętaj, aby opisać i wstawić do katalogów.
  4. Spakuj drzewo kategorii (np. programem winrar)

Agencja:

  1. Przygotuj katalogi i podkatalogi w nazwie wpisz nazwę kategorii
  2. Treści – Przygotuj kilka pomysłów związanych z Twoją branżą i wstaw je do odpowiednich kategorii
  3. Grafika – Zbierz dostępne fotografie z wykonanych prac, listy intencyjne, certyfikaty, nagrody, logotypy, zdjęcia asortymentu, zdjęcia budynku Twojej
  4. firmy, zdjęcia pracowników itp. I wstaw do odpowiednich kategorii
  5. Spakuj drzewo kategorii (np. programem winrar) i wyślij na adres mailowy lub ftp wpisując w tytule nazwę domeny na której powstanie strona.

KALKULATOR STRONY LUB SKLEPU

KALKULATOR STRONY LUB SKLEPU

Łatwo oszacuj koszt za pomocą naszego kalkulatora

ZACZYNAMY

0$

Dziękujemy, wkrótce się skontaktujemy.

Strona firmowa czy sklep?

Dokonaj wyboru.

Strony i sklepy internetowe ralizowane przez WhiteNet, są responsywne oraz posiadają niezwykle elastyczny i wygodny system zarządzania treścią umożliwiający późniejszą modyfikację i rozbudowę. Kosztorys, dotyczy wdrożenia strony lub sklepu w oparciu o CMS WordPress i moduł Woocommerce. Dokonujemy również wdrożenia sklepów internetowych na innych systemach ecommerce, np. Prestashop.

Strona firmowa

Sklep internetowy

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Rekomendowane funkcjonalności

Wzbogacając stronę o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdej strony firmowej.


ułatwia pierwszy kontakt


pokaż gdzie jesteś


statystyki strony


Facebook, Instagram itp.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Dodatkowe funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.


poprawia wartość wizualną strony


pokaż swoje portfolio


prosty system zarządzania stroną


bardzo ważne dla pozycjonowania

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Wygląd strony

Atrakcyjny wygląd Twojej strony będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy trzy warianty, z czego pierwszy to rozwiązanie dla niewielkich stron typu wizytówka firmy (one page), drugi natomiast to standardowa strona internetowa z kategoriami i podkategoriami. Dwa pierwsze (najczęściej wybierane) to rozwiązanie znacząco obniżające koszt realizacji. Pomimo tego pozwalają na zachowanie pełnej efektywności. Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta.


zobacz przykład


zobacz przykład


Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Dodatkowa kategoria z artykułami

Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.

Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.


Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Wielkość witryny

Czy projekt ma dotyczyć typowego sklep ze standardowymi podstronami takimi jak Polityka prywatności, Regulamin Zasady zwrotów itd... czy czegoś na wzór hybrydy, czyli połączenia strony internetowej i sklepu?



Chcesz połączyć sklep ze stroną internetową. Określ jak dużo podstron ma mieć ta strona czyli jak rozbudowana będzie część witryny niezwiązana bezpośrednio ze sklepem.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Wygląd sklepu

Wygląd Twojego sklepu będzie miał bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. Przedstawiamy trzy opcje. Pierwsze dwa z nich (najchętniej wybierane), to warianty pozwalające na znaczne obniżenie kosztu realizacji oraz pozwalają na zachowanie pełnej efektywności. Trzecia opcja "Motyw dedykowany", to projekt layout'u opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie Klienta w połączeniu z analizą grupy docelowej pod kątem której zostanie zaprojektowany wygląd i funkcjonalność sklepu.



zobacz przykład


Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Rekomendowane funkcjonalności sklepu

Wzbogacając sklep internetowy o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdego sklepu internetowego.


ułatwia pierwszy kontakt


pokaż gdzie jesteś


statystyki strony


Facebook, Instagram itp.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Metody płatności

Ważne, aby klient miał możliwość dokonania płatności ulubionym kanałem, co do którego ma zaufanie. Brak takiej metody z reguły skutkuje porzuceniem koszyka i stratą klienta. Im więcej metod płatności na sklepie tym lepiej. W Polsce najpopularniejsze kanały płatności to takie, które nie wymagają podania danych kart płatniczych. Wciąż jeszcze na tym polu mamy wiele obaw i jesteśmy bardzo nieufni. Najlepiej przyjęły się systemy płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej np. płatności bezpośrednio z mBanku i jemu podobnych rozwiązań. Coraz więcej Klientów korzysta z systemu PayPal. Na szczęście nie trzeba implementować niezależnie płatności każdego banku, wystarczy skorzystać z usług pośredników transakcji elektronicznych takich jak PayU czy DotPay, które skupiają w swoich systemach kilkadziesiąt polskich kanałów płatności. Jakie rodzaje płatności chcesz wdrożyć?


PayU, DotPay lub inne




Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Metody dostawy

W przypadku opcji dostawy jest podobnie jak przy opcjach płatności.Im więcej tym lepiej, a co za tym idzie zróżnicowane ceny z tym związane są kolejnym czynnikiem często decydującym o tym czy Klient dokończy zamówienie czy porzuci je na etapie wyboru metody dostawy. Przedstawiamy dwa rozwiązania. Wariant ekonomiczny - można wdrożyć opcje dostawy bez integracji z zewnętrznymi systemami przewoźników. Lub można to rozwinąć i zautomatyzować proces zamawiania np kuriera integrując sklep z ich systemem zamówień. Podstawowe metody wysyłki bez integracji z zewnętrznymi systemami lub takie, które tego typu integracji nie wymagają.




Najpopularniejsze metody wysyłki pozwalające na automatyczną integrację z systemem przewoźnika.Poniżej najpopularniejsi operatorzy, ale jeśli nie ma tu firmy przewozowej, na której Ci zależy możesz do nas napisać.








Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Dodatkowa kategoria z artykułami

Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.

Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.


Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Dodatkowe funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.


poprawia wartość wizualną strony


pokaż swoje portfolio


bardzo ważne dla pozycjonowania

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Wielkość strony - ilość kategorii w menu

Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.

Jeśli potrzebujesz więcej podstron wróć do poprzedniego kroku i wybierz motyw premium lub motyw dedykowany.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Wielkość strony - ilość podstron

Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.

Musisz wybrać element, aby kontynuować

NASTĘPNY KROK

Łączny koszt

Wypełnij formularz i odbierz szczegółową wycenę na maila.

Koszt wyceny zbyt wysoki? Skorzystaj z rozwiązania, które znacząco obniży koszt - strona w abonamencie.

Zaznacz poniżej opcję, a otrzymasz dodatkową wycenę swojej strony dla abonamentu miesięcznego.

dotyczy tylko stron internetowych


Podsumowanie

Opis Informacja Ilość Cena
Rabat :
Razem :

WYŚLIJ WYCENĘ