Dróg do sukcesu wiele, nie wszystkie są jednak skuteczne. Podejmując działania reklamowe w swojej marce, część z nich, a może nawet większość, odbywa się w Internecie. Co robić, jak się rozliczać, które rozwiązanie może okazać się najbardziej skuteczne?

Najwięcej środków przeznaczonych na reklamę dotyczy działań w Internecie. Głównie chodzi o SEO, SEM i działania w social media. Wszystkie są istotne, ale największy zasięg generują naturalne wyniki wyszukiwań. Oznacza to, że ta metoda przyciąga wielu przedsiębiorców, nie brakuje też firm tytułujących się, jako agencje SEO, które pragną zachęcić potencjalnych klientów „gwarancją zysków i niskimi kosztami”. W niskich kosztach często kryje się rozliczenie za tzw. efekt. O co chodzi i jakie są jeszcze metody rozliczeń za pozycjonowanie?

Możliwości i najlepsze rozwiązania

W zasadzie możemy wyróżnić kilka metod rozliczeń za pozycjonowanie, dominują jednak trzy:

  • Rozliczenie za tzw. efekt,

  • Stały abonament (ryczałt),

  • Rozliczenie za ruch na stronie.

Szacuje się, że aż 34% polskich firm SEO proponuje rozliczenie za tzw. efekt. Najczęściej dotyczy to tych firm, które działają na bardzo niskich stawkach, a efekt ich działań jest bardzo krótkotrwały. Specjalne programy pozwalają osiągnąć szybko wysokie pozycje, dzięki czemu taka agencja zarabia, ale jednocześnie jeszcze w szybszym tempie konkretna witryna otrzymuje filtr od Google i „spada” w wynikach wyszukiwania. Plusem dla klienta jest fakt, że płaci tylko za efekt, co więcej taki sposób rozliczania jest korzystny w przypadku pozycjonowania prostych fraz, nieco trudniej jest wypozycjonować mocno konkurencyjne frazy. Niestety minusem tego typu rozwiązania jest fakt, że model rozliczania za osiągane pozycje stwarza pole do nadużyć wobec klienta, w formie oferowania pozycjonowania na słowa kluczowe, które nie są wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki Google.
Rozliczenie za efekt niesie też inne ryzyko – motywuje to firmę SEO do szybkiego osiągnięcia pozycji niskim nakładem kosztów, co najczęściej jest ryzykowne i może skutkować ukaraniem strony.

Zdecydowanie lepszym dla obydwu stron jest stały abonament, czyli rozliczenie na tzw. ryczałt. Strony wspólnie uzgadniają stawkę, jaka będzie płacona za usługi co miesiąc i jest ona niezależna od osiągniętych wyników i ilości wykonanych prac. Zazwyczaj klient i osoba prowadząca działania SEO umawiają się na przesyłanie raportów z przeprowadzonych prac, aby klient wiedział, za co płaci. Agencja SEO zyskuje możliwość dokładnego rozplanowania budżetu na działania, klient więc zyskuje gwarancję, że praca – choć dłuższa – będzie bardziej skuteczna. Istnieje ryzyko, że Agencja SEO nie wykona swoich prac z należytą starannością, a klient będzie musiał zapłacić – teoretycznie jest to możliwe, dlatego decydując się na opcję abonamentową przede wszystkim trzeba wybrać dobrą, sprawdzoną, skuteczną Agencję SEO. Taka firma powinna zaplanować niezbędne działania i wdrażać je stopniowo zgodnie z harmonogramem. Warunkiem koniecznym do przyjęcia takiej wersji umowy jest regularne raportowanie poczynionych działań, raportowanie widoczności strony w wyszukiwarce i monitorowanie ruchu na stronie.

A może rozliczenie za ruch na stronie

Ostatnia opcja to rozliczenie za ruch na stronie. Na dalszy plan odchodzą słowa kluczowe, a pod uwagę brany jest jedynie ruch na stronie, najczęściej ograniczony tylko do tego pochodzącego z wyników wyszukiwania. Agencja w takiej sytuacji zyskuje swobodę w wyborze słów kluczowych, na których chcemy się skupić, nie ma też górnej granicy (w przypadku rozliczania za pozycję, osiągnięcie 1. miejsca jest szczytem możliwości). Niestety tego typu rozwiązanie stwarza pole do nadużyć ze strony osoby prowadzącej działania SEO w postaci kupowania sztucznego ruchu.

Jeśli chcesz skutecznie się pozycjonować postaw na opłatę abonamentową. Agencja skutecznie zaplanuje budżet, poświęci Tobie czas i nastawi się na efekt długotrwały, a nie osiągnięcie najwyższych pozycji poprzez efekt.

Jeśli chcesz wiedzieć jak to wygląda u nas, zapoznaj się ofertą „Pozycjonowanie Stron Internetowych” lub zapytaj o bezpłatną indywidualną ofertę wraz z cenami wypełniając poniższy formularz.

Pozycjonowanie Stron Internetowych

Zamów Indywidualną Wycenę! – Wypełnij Formularz.

FORMULARZ