Pozycjonowanie lokalne – na co zwrócić uwagę
Wyszukując pewne frazy w Google coraz częściej można zauważyć, że nasze wyniki wyszukiwania są dokładniejsze oraz bardziej spersonalizowane. Jest to celowe zagranie ze strony założycieli oraz informatyków firmy Google.
Ma ono poprawić trafność wyszukiwanych fraz, tak, aby użytkownicy chcieli korzystać tylko i wyłącznie z tej właśnie wyszukiwarki.
Maksymalna trafność nie tylko daje nam większy stopień zadowolenia, ale również znacznie skraca nasz czas, który przeznaczyliśmy na poszukiwania. Pozycjonowanie lokalne ma wiele zalet. Przede wszystkim jest to ogromna szansa dla mniejszych firm, które giną w świetle wielkich korporacji, które proponują o wiele więcej usług, ale nie koniecznie popartych wysoką jakością wykonywanej usługi. Dlatego też małe przedsiębiorstwa mogą sobie pomóc poprzez lokowanie w swoich ogłoszeniach słów kluczowych, dzięki którym zwykły użytkownik szybciej trafi na pożądaną firmę. Zasady pozycjonowania lokalnego różnią się od zasad starego, tradycyjnego SEO. Jednym z głównych różnic jest odpowiednia optymalizacja. W poniższym artykule przedstawimy ci na co powinieneś zwrócić najwięcej uwagi, chcąc poszerzyć swoją wiedzę na temat pozycjonowania lokalnego.
Zastanawiasz się czy pozycjonowanie lokalne jest dla Ciebie ?
Pozycjonowanie lokalne jest skierowane przede wszystkim dla małych i średnich firm. Jest to idealna możliwość dla nich, jeżeli ich zasięg nie jest zbyt duży, np. obejmuje określony region lub ma typowo zasięg lokalny. Jednakże nie oznacza to, że osoby prowadzące firmę w większej ilości miast nie odnajdą się w technologii pozycjonowania lokalnego. Warunkiem odpowiedniego działania pozycjonowania lokalnego w przeglądarkach internetowych jest posiadanie biura lub osobnej siedziby w każdym z miast, w którym prowadzi się działalność. Jeżeli w słowach kluczowych zawrzemy większą ilość miast niż jest to w rzeczywistości możemy wprowadzić w błąd potencjalnego klienta, co w konsekwencji może doprowadzić do jego utraty.
Wyniki lokalne – co to takiego ?
Już od dłuższego czasu wyniki wyszukiwania danych fraz uzależnione jest od lokalizacji w jakiej znajduje się użytkownik. Dzieje się tak, ze względu na to, iż strony internetowe same wyszukują w jakich miejscach zlokalizowana jest dana jednostka. Ma to na celu pomoc w odnalezieniu potrzebnych nam informacji. Google automatycznie wykrywa naszą lokalizację. Dzięki temu może zaprezentować nam wyniki, które są zmienne w zależności od naszego położenia. Jest to świetne połączenie funkcji lokalizowania użytkownika oraz pozycjonowania lokalnego. W praktyce jest to bardzo skuteczne urządzenie, gdyż na przykład osoba znajdująca się w Warszawie i wpisująca określone frazy do wyszukiwarki Google uzyska zupełnie inne wyniki niż osoba mieszkająca we Wrocławiu i wpisująca w tym samym czasie podobne, a nawet te same frazy do przeglądarki Google. Pomaga to wtedy kiedy zapomnimy dopisać miasto, gdyż w gorączce poszukiwań umknie nam ta konkretna fraza. Geolokalizacja szybko i sprawnie odnajdzie naszą lokalizacje i automatycznie doda ją do poszukiwanych fraz.
Lokalizacja firmy
Chcąc zastosować technologię pozycjonowania lokalnego musimy pamiętać, że promowana firma musi znajdować się w obrębie tego miasta. Oznacza to, że jeżeli reklamujemy naszą firmę na terenie Gdańska to i tak powinna znajdować się siedziba naszej firmy.
Optymalizacja
Aby osiągnąć sukces należy oprzeć się na optymalizacji. Jeżeli nie zbudujemy tego fundamentu nawet najmocniejszy link nie jest w stanie zapewnić nam pożądanych skutków. Najważniejsze jest to, abyś umieścił na stronie swojej firmy zakładkę „Kontakt” gdzie umieścisz wszystkie potrzebne dane. Ważne żeby dane były aktualne. Wśród tych danych powinno znajdować się nazwa firmy, pełny adres firmy, czyli ulica, numer lokalu oraz kod pocztowy miasta w jakim znajduje się siedziba firmy oraz numer telefonu. Najlepszy numer telefonu to stacjonarny. Można również w tej zakładce umieścić dane takie jak NIP, REGON, czy adres e-mail.
W optymalizacji pomoże ci również umieszczenie w stopce danych teleadresowych – zwiększa to szanse na pozytywne wyszukanie twojej firmy przez wyszukiwarkę. Jeżeli zaś jesteś przedsiębiorcą posiadającym siedziby w kilku miastach, pamiętaj aby dla każdej lokalizacji stworzyć osobą podstronę z danymi kontaktowymi. Znacznie to ułatwi poszukiwanie przyszłym klientom. Każdą nazwę podstrony rozbuduj tak aby zawierały w sobie nazwę podstrony, nazwę firmy oraz miasto, w którym znajduje się określona siedziba. Pamiętaj, że to wygląd witryny i jej oryginalność przyciągnie klientów. Ważny jest szczegółowy opis oferty firmy oraz jak największa ilość informacji.
Google + w pozycjonowaniu lokalnym
Jeżeli chcemy, aby pozycjonowanie lokalne było jak najskuteczniejsze, powinniśmy zadbać o założenie profilu firmy w usłudze Google+ lokalnie. Wszystkie dane na profilu powinny być identyczne z tymi na stronie internetowej.