Reklama na Facebooku – Opcje Targetowania
W poniższym artykule postaramy się pokazać, jakie Facebook daje możliwości w dobieraniu grupy odbiorców dla reklam na Facebooku. Nie namawiamy Cię, abyś to Ty tworzył reklamy na Facebooku, bo trudno się znać na wszystkim. Chcemy Ci tylko pokazać możliwości i rozwiązania…
W Polsce na Facebooku mamy obecnie 14mln użytkowników. To potężna baza osób, w której znajdują się Twoi obecni klienci oraz przyszli, których możesz pozyskać dzięki reklamie na Facebooku
Krótko o Celach Marketingowych
Warto tu krótko wspomnieć, że wybór grupy docelowej to tylko niewielka część pracy, którą trzeba wykonać, aby reklama na facebooku przyniosła zamierzony efekt. Za nim wybierzemy target reklamy na Facebooku, Facebook poprosi nas o wybór celu reklamy
Nie będziemy się tu na ten temat rozpisywać, bo o tym w innym artykule, ale krótko poniżej podamy możliwe cele marketingowe:
Świadomość
Branie pod uwagę
Konwersja
Opcje Wyboru Grupy Docelowej w Reklamie na Facebooku
W chwili obecnej Facebook daje nam ogromne możliwości w wyborze targetu dla reklamy. Całość jest podzielona na kilka segmentów, które w miarę wyboru zacieśniają lub zwiększają ilość odbiorców reklamy.
Niestandardowa Grupa Odbiorców
W tej opcji możemy wybrać z pośród wcześniej zdefiniowanych grup odbiorców, które np. ustaliliśmy na podstawie pixela. Pixel Facebooka to kod, który instalujemy na wszystkich stronach, ma on za zadanie śledzić naszych użytkowników. Dzięki pixelowi możemy wcześniej zdefiniować grupy osób, które np.:
Odbiorcy Ci idealnie się sprawdzają w reklamach, w których chcemy przypomnieć odbiorcy o naszym istnieniu lub przypomnieć mu o produkcie lub usłudze, którą był zainteresowany na naszym serwisie internetowym (remarketing, kampania produktowa).
Dodatkowo grupy te możemy edytować wprowadzając dodatkowe ograniczenia, aby wysupłać tych, którzy najbardziej pasują do realizacji naszego celu.
Według Lokalizacji
Mamy możliwość wyboru kraju, miasta (nawet te małe), województwa. Dodatkowo możemy rozszerzyć zakres lokalizacji podając wartość w kilometrach (promień). Bardzo przydatna opcja przy lokalnych biznesach.
Kolejne rozwinięcie tej opcji to wybór czy nasi odbiorcy to:
Według Cech Demograficznych
Jest to jedna z ważniejszych kategorii kierowania reklam na Facebooku.
Tu definiujemy:
Niedawno, prowadziliśmy kampanię dla firmy z branży odzieży niemowlęcej i bardzo się w tym przypadku sprawdziła cecha Rodzice. Jednym z ustawień było kierowanie reklamy na „nowi rodzice 0-12”.
Drugim dobrym przykładem może być obecnie prowadzona kampania dla firmy meblowej, w której między innymi wykorzystujemy opcję „krótko po przeprowadzce”. Uznaliśmy wspólnie z klientem, że osoby, które są po przeprowadzce bardzo często biorą pod uwagę zmianę mebli, aby coś odświeżyć czy nawet dopasować do nowego mieszkania.
Według Zainteresowań
Kierowanie reklam na Facebooku według zainteresowań to kopalnia możliwości i jest najczęściej wykorzystywana. W tej opcji możemy uwzględniać lub wykluczać wybrane opcje. Nie jesteśmy wstanie podać tu wszystkich, ponieważ tak jak wspomnieliśmy jest tego naprawdę bardzo dużo. Poniżej przedstawimy kilka wybranych, będzie to dosłownie kropla z morza zainteresowań.
Przykład:
Jesteś właścicielem sklepu internetowego z suplementami dla sportowców, dzięki facebookowi po zainteresowaniach możesz trafić do osób, które w zainteresowaniach mają: kulturystykę, odżywianie, siłownie oraz trening siłowy…
Dobór targetu na podstawie zainteresowań w reklamie na Facebooku, ma jeszcze jedną funkcjonalność. Może się zdarzyć, że bedziesz musiał dotrzeć do mocno precyzyjnej grupy docelowej, wtedy możesz skorzystać z poniższych przykładów:
Może się zdarzyć, że bedziemy potrzebować trafić z reklamą do fanów gotowania. Spokojnie możemy przyjąć, że te osoby będą lubiły znanych kucharzy oraz oglądają programy kulinarne.
W tym przypadku reklamę możemy skierować do osób obserwujących Pascala Brodnickiego, Roberta Makłowicza, Karola Okrasę, kanał telewizyjny Kuchnia+, program teliwizyjny Kuchenne rewolucje czy ugotowani oraz znany portal przepisy.pl
Reklama na Facebooku – Podsumowanie
Nie trudno zauważyć, że możliwości jest naprawdę wiele. Nie ma na dzień dzisiejszy bardziej precyzyjnej reklamy biorąc pod uwagę możliwości, które daje nam reklamowanie się na Facebooku. Na podstawie naszych obserwacji możemy stwierdzić, że reklama na Facebooku jest również najtańszą reklamą internetową, przy założeniu, że precyzyjnie dobierzemy grupę odbiorców. Nie możemy zapomnieć, że na koszt reklamy ma również wpływ grafiki, która znajduje się w reklamie, tekst zachęcający do skorzystania z oferty, budżet oraz stawka.