Reklama na Facebooku – Opcje Targetowania

  • czy warto reklamować się na facebooku

Reklama na Facebooku – Opcje Targetowania

2018-09-19T09:05:22+00:0022.01.2018 (aktualizacja 19.09.2018)|Tagi: , , , |

W poniższym artykule postaramy się pokazać, jakie Facebook daje możliwości w dobieraniu grupy odbiorców dla reklam na Facebooku. Nie namawiamy Cię, abyś to Ty tworzył reklamy na Facebooku, bo trudno się znać na wszystkim. Chcemy Ci tylko pokazać możliwości i rozwiązania…

W Polsce na Facebooku mamy obecnie 14mln użytkowników. To potężna baza osób, w której znajdują się Twoi obecni klienci oraz przyszli, których możesz pozyskać dzięki reklamie na Facebooku

Krótko o Celach Marketingowych

Warto tu krótko wspomnieć, że wybór grupy docelowej to tylko niewielka część pracy, którą trzeba wykonać, aby reklama na facebooku przyniosła zamierzony efekt. Za nim wybierzemy target reklamy na Facebooku, Facebook poprosi nas o wybór celu reklamy
Nie będziemy się tu na ten temat rozpisywać, bo o tym w innym artykule, ale krótko poniżej podamy możliwe cele marketingowe:

Świadomość

  • promuj posty
  • promuj stronę
  • dotrzyj do osób w pobliżu firmy

  • zwiększ świadomość marki

Branie pod uwagę

  • skieruj klientów do witryny
  • promuj aplikację- instalacje
  • promuj wydarzenie
  • promuj film
  • pozyskuj klientów

Konwersja

  • zwiększ liczbę konwersji
  • promuj aplikację – aktywność
  • promuj ofertę
  • promuj katalog produktów

Opcje Wyboru Grupy Docelowej w Reklamie na Facebooku

W chwili obecnej Facebook daje nam ogromne możliwości w wyborze targetu dla reklamy. Całość jest podzielona na kilka segmentów, które w miarę wyboru zacieśniają lub zwiększają ilość odbiorców reklamy.

reklama na facebooku - wybór grupy docelowej

Niestandardowa Grupa Odbiorców

W tej opcji możemy wybrać z pośród wcześniej zdefiniowanych grup odbiorców, które np. ustaliliśmy na podstawie pixela. Pixel Facebooka to kod, który instalujemy na wszystkich stronach, ma on za zadanie śledzić naszych użytkowników. Dzięki pixelowi możemy wcześniej zdefiniować grupy osób, które np.:

  • odwiedziły naszą stronę,
  • nie odwiedziły strony w ciągu 30 dni,
  • które, dodały produkt do koszyka, ale nie kupiły
  • osoby, które kupiły,
  • i wiele innych

Odbiorcy Ci idealnie się sprawdzają w reklamach, w których chcemy przypomnieć odbiorcy o naszym istnieniu lub przypomnieć mu o produkcie lub usłudze, którą był zainteresowany na naszym serwisie internetowym (remarketing, kampania produktowa).
Dodatkowo grupy te możemy edytować wprowadzając dodatkowe ograniczenia, aby wysupłać tych, którzy najbardziej pasują do realizacji naszego celu.

Według Lokalizacji

Mamy możliwość wyboru kraju, miasta (nawet te małe), województwa. Dodatkowo możemy rozszerzyć zakres lokalizacji podając wartość w kilometrach (promień). Bardzo przydatna opcja przy lokalnych biznesach.

Kolejne rozwinięcie tej opcji to wybór czy nasi odbiorcy to:

  • Wszyscy w tej lokalizacji
  • Osoby mieszkające w tej lokalizacji
  • Osoby, które nie dawno były w tej lokalizacji
  • Osoby, podróżujące w tej lokalizacji

Według Cech Demograficznych

Jest to jedna z ważniejszych kategorii kierowania reklam na Facebooku.

Tu definiujemy:

  • Wiek: zakres od 13 do 65+ lat
  • Płeć: Wszyscy, Mężczyzna, Kobieta
  • Język: język, jakim posługują się nasi odbiorcy
  • Dane Demograficzne: tu znajdziemy sporo opcji, poniżej kilka wybranych
  • Wykształcenie (między innymi zawiera poziom wykształcenia, kierunki studiów, szkoły, lata studiów)
  • Wydarzenia z życia (daleko od miasta rodzinnego, daleko od rodziny, krótko po przeprowadzce, krótko poślubię- mniej niż 3 miesiące, niedawno zaręczeni, nowy związek, nowa praca, rocznica ślubu w ciągu 30 dni, zbliżające się urodziny, znajomi nowożeńców, znajomi, którzy niebawem mają urodziny)
  • Rodzice (nowi rodzice 0-12 miesięcy, osoby spodziewające się dziecka, rodzice – wszystkie kategorie, rodzice dorosłych dzieci 18-26 lat, rodzice dzieci w wieku przedszkolnym 3-5 lat, rodzice dzieci w wieku wczesnoszkolnym 6-8 lat, rodzice małych dzieci oraz nastolatków)
  • Związek (zainteresowania kobietami lub mężczyznami, otwarty związek, po rozwodzie, w separacji, w związku, w związku małżeńskim, wolny, zaręczony)
  • Praca ( pracodawcy, branże, stanowiska zawodowe) We wszystkich możemy wyszukać konkretnie nas interesujące

dane demograficzne facebook

Niedawno, prowadziliśmy kampanię dla firmy z branży odzieży niemowlęcej i bardzo się w tym przypadku sprawdziła cecha Rodzice. Jednym z ustawień było kierowanie reklamy na „nowi rodzice 0-12”.

Drugim dobrym przykładem może być obecnie prowadzona kampania dla firmy meblowej, w której między innymi wykorzystujemy opcję „krótko po przeprowadzce”. Uznaliśmy wspólnie z klientem, że osoby, które są po przeprowadzce bardzo często biorą pod uwagę zmianę mebli, aby coś odświeżyć czy nawet dopasować do nowego mieszkania.

Według Zainteresowań

Kierowanie reklam na Facebooku według zainteresowań to kopalnia możliwości i jest najczęściej wykorzystywana. W tej opcji możemy uwzględniać lub wykluczać wybrane opcje. Nie jesteśmy wstanie podać tu wszystkich, ponieważ tak jak wspomnieliśmy jest tego naprawdę bardzo dużo. Poniżej przedstawimy kilka wybranych, będzie to dosłownie kropla z morza zainteresowań.

  • Biznes i Przemysł (w tym przedsiębiorczość, doradztwo, budownictwo, bankowość)
  • Fitness i zdrowie (bieganie, dieta, kulturystyka, odżywianie, siłownia, joga, zumba
  • Hobby i zainteresowania (samochody, dom i ogród, zwierzęta domowe, podróże, sztuka i muzyka)
  • Jedzenie i Napoje (gotowanie, jedzenie, kuchnia, napoje, napoje alkoholowe, restauracje)
  • Rodzina i związki (zawiera opcje bardzo zbliżone do tych, które znajdziemy w Danych Demograficznych)
  • Rozrywka (czytanie, filmy, gry, muzyka, telewizja, wydarzenia na żywo)
  • Sporty i aktywność na świeżym powietrzu (rekreacja na świeżym powietrzu, sport)
  • Technologie (komputery, sprzęt komputerowy)
  • Zakupy i moda (odzież, uroda, zabawki, zakupy)

Przykład:
Jesteś właścicielem sklepu internetowego z suplementami dla sportowców, dzięki facebookowi po zainteresowaniach możesz trafić do osób, które w zainteresowaniach mają: kulturystykę, odżywianie, siłownie oraz trening siłowy…

targetowanie na zainteresowania facebook

Dobór targetu na podstawie zainteresowań w reklamie na Facebooku, ma jeszcze jedną funkcjonalność. Może się zdarzyć, że bedziesz musiał dotrzeć do mocno precyzyjnej grupy docelowej, wtedy możesz skorzystać z poniższych przykładów:

  • celebrytów (np. Ewa Chodakowska, Natalia Siwiec, Macadamian girl, Maffashion…)
  • tytuły filmów (Szeregowiec Ryan, Forrest Gump, Gwiezdne Wojny…)
  • duże serwisy internetowe (onet, wirtualna polska, interia…)
  • marki samochodów (Mercedes, Audi, Bmw…)
  • portale plotkarskie (pudelek, plotek, pomponik, kozaczek….
  • marki odzieżowe ( Hugo Boss, Calvin Klein, Gucci…)
  • i wiele, wiele innych…

Obecnie prowadzimy również kampanię dla Klubu Fitness i jedna z kampanii dla tej firmy ma między innymi ustawione kierowanie na osoby, które lubią: Ewę Chodakowską, Annę Lewandowską, Motywujemy24.pl – treningi, motywacja, odżywianie, Fitness Club, CrossFit…

Może się zdarzyć, że bedziemy potrzebować trafić z reklamą do fanów gotowania. Spokojnie możemy przyjąć że te osby będą lubiały znanych kucharzy oraz oglądają programy kulinarne.
W tym przypadku reklamę możemy skierować do osób obserwujących Pascala Brodnickiego, Roberta Makłowicza, Karola Okrasę, kanał telewizyjny Kuchnia+, program teliwizyjny Kuchenne rewolucje czy ugotowani oraz znany portal przepisy.pl

Według Zachowania

Aktywność cyfrowa (w tym Administratorzy stron Facebook, organizatorzy wydarzeń, osoby dodające zdjęcia, osoby grające na konsolach, użytkowana przeglądarka internetowa, użytkowany system operacyjny, właściciele małych firm)
Podróże (dojeżdżający do pracy, osoby często podróżujące za granicę, powrót z wycieczki dwa tygodnie temu oraz tydzień temu, użycie aplikacji podróżniczej)
Użytkownik urządzenia przenośnego (posiadacze tabletów, posiadacze smartfonów, telefony wielofunkcyjne, połączenia sieciowe)

W tym targecie znajdziemy ciekawą kategorię, z której bardzo często sami korzystamy podczas przygotowania kampanii na Facebooku dla biur podróży. Mówimy tu o kierowaniu na „osoby często podrużujące za granicę”, przy dodatkowych ustawieniach bardzo dobrze się sprawdza.

targetowanie według zachowania facebook

Reklama na Facebooku – Podsumowanie

Nie trudno zauważyć, że możliwości jest naprawdę wiele. Nie ma na dzień dzisiejszy bardziej precyzyjnej reklamy biorąc pod uwagę możliwości, które daje nam reklamowanie się na Facebooku. Na podstawie naszych obserwacji możemy stwierdzić, że reklama na Facebooku jest również najtańszą reklamą internetową, przy założeniu, że precyzyjnie dobierzemy grupę odbiorców. Nie możemy zapomnieć, że na koszt reklamy ma również wpływ grafiki, która znajduje się w reklamie, tekst zachęcający do skorzystania z oferty, budżet oraz stawka.

Nasza Agencja wykonała setki kampanii na Facebooku dla klientów z różnych branż. Jeśli stwierdzisz, że Facebook to nie jest miejsce na Twoją reklamę, to jesteś w błędzie. Wypełnij poniższy formularz i pozwól nam przedstawić ofertę, dzięki której pozyskasz nowych klientów lub sprzedaż swoje produkty.

Reklama na Facebooku

Zamów Ofertę! – Wypełnij Formularz.

FORMULARZ