Strona Firmowa na Facebooku – zalety posiadania fanpage`a
Czasy, gdy można było się zastanawiać, czy firma powinna mieć swój profil na Facebooku, minęły. Dziś z imperium społecznościowego Zuckerberga korzysta 1,5 miliarda osób na całym świecie, z czego ponad 14 milionów w samej Polsce. Czy stać Cię na to, by do nich nie docierać?
Stworzenie dobrego fanpage`a (strony firmowej) na Facebooku jest czasochłonne i wymaga doświadczenia, umiejętności i czasu – klienci nie pojawią się z dnia na dzień, a gdy się pojawią – będzie trzeba o nich dbać codziennie, by nie odeszli. Jednak ta inwestycja czasu i środków sprawi, że Twoja firma zyska niezwykle lojalnych klientów.
W stałym kontakcie
Jedną z pierwszych zalet posiadania strony firmowej na Facebooku jest stały kontakt z Twoim klientem. Zastanów się: jak wiele Twoich klientów pomyśli sobie „oh, dziś jest 5 rocznica działalności firmy X. Muszę koniecznie zajrzeć na ich stronę internetową, żeby sprawdzić, czy nie ma przypadkiem z tej okazji jakichś przecen”. No właśnie, taka sytuacja jest niezbyt prawdopodobna. Facebook jest zaś idealnym narzędziem do tego, by nie nachalnie przypominać o sobie klientom, dawać im znać o nowych kolekcjach, usługach, zniżkach itd.
Facebook działa pod tym względem trochę jak newsletter. Z tym, że niemal nikt z własnej woli nie zapisuje się na newsletter (zazwyczaj wiąże się to z otrzymaniem konkretnej nagrody, np. zniżki na pierwsze zakupy), ponieważ nie chce podawać firmie swojego adresu e-mail. W przypadku Facebooka jest inaczej – wystarczy kliknąć „Lubię to”, by być na bieżąco z wszystkimi wydarzeniami.
Najefektywniejsza reklama
Są 2 podstawowe sposoby, by sprawić, że kolejne osoby polubią Twoją stronę. Dobrym pomysłem jest ustawienie gdzieś na stronie internetowej Twojej firmy przycisku „Lubię to”, dzięki któremu klient będzie mógł w łatwy sposób znaleźć Twoją stronę na facebooku. Ale możesz też dotrzeć do całkiem nowych osób wykupując reklamę na Facebooku.
Facebook Ads jest uważana obecnie za jedną z najbardziej skutecznych form reklamy. To dzięki temu, że każdy użytkownik tego serwisu społecznościowego zostawia na nim masę informacji na swój temat: miejsce zamieszkania, płeć, wiek, ale także zainteresowania, sposób spędzania wolnego czasu, cele letnich wojaży, liczba znajomych, ulubione produkty… To wszystko sprawia, że można w łatwy sposób wybrać bardzo konkretną grupę odbiorców.
Przykłady dobrania grupy docelowej dla reklamy na Facebooku dla Lokalnego Centrum Fitnessu w Katowicach
Wybrana grupa docelowa liczy ok 43 000 osób. Reklama Twojego nowego klubu fitness będzie wyświetlana tylko młodym, aktywnym osobom mieszkającym nieopodal.
Wizerunek Twojej firmy
Jeżeli kiedykolwiek w życiu przeczytałeś dowolny tekst na temat prowadzenia firmy w Internecie, na pewno wielokrotnie spotkałeś się z wyrażeniem „budowanie wizerunku firmy”. Wszyscy przekonują, że to niezmiernie ważne (bo jest!), ale o co chodzi w praktyce?
Ludzie nie lubią dużych, bezimiennych korporacji. Kupują ich produkty, oczywiście, ale nie lubią samych korpo. Dlatego jeżeli prowadzisz mała lub średnią firmę, wykorzystaj to. Zamieść kilka zdjęć zrobionych podczas pracy czy pochwal się szczególnie dużym (jak dla Ciebie) zamówieniem. Bądź przy tym kreatywny – zamiast zamieszczać suche dane (firma X zamówiła od nas 50 nowych rolet), zrób zdjęcie wypakowanego pod sufit pomieszczenia z zapakowanymi produktami. Taki ciepły i bliski stosunek do klientów pomoże ocieplić wizerunek Twojej firmy i pokazać jej ludzkie oblicze. Pamiętaj jednak, że musisz pokazywać się zawsze w roli profesjonalisty.
Jeżeli oferujesz usługi, dobrym pomysłem może okazać się pokazanie siebie w roli eksperta w jakiejś dziedzinie. To może być komentarz do jakiejś gorącej sprawy z zakresu Twojej działalności lub podzielenie się ciekawymi materiałami znalezionymi w sieci (najlepiej z własnym, chociażby jednozdaniowym, komentarzem).
Strona firmowa na Facebooku – tworzenie grona fanów
Polacy wolą narzekać niż chwalić – dlatego negatywną opinią na temat firmy podzielą się z kilkunastoma osobami, podczas gdy pozytywną tylko z jedną lub z dwoma najbliższymi. Dlatego tak ważne jest, by w pełni wykorzystać możliwości Facebooka i zatrzymać zadowolonych klientów przy sobie. Musisz wiedzieć, że za każdym razem, gdy ktoś polubi Twoją stronę, napisze komentarz lub zalajkuje post, to część z jego znajomych to zauważy. To oznacza, że zupełnie za darmo docierasz do kolejnych osób.
Dbaj więc o jakość kontaktu z fanami – jeżeli ktoś napisze komentarz, koniecznie na niego odpisz lub kliknij chociaż „lubię to”. Podziękuj za miłe słowa, gdy ktoś chwali produkt lub usługę, ale przede wszystkim grzecznie odpisz, jeżeli ktoś ma jakieś negatywne uwagi! Każdemu zdarza się popełniać błędy, więc naucz się przepraszać za swoje.
Sprzedawaj swoje produkty na Facebooku
Celem prowadzenia strony na Facebooku jest zwiększenie sprzedaży i to niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz. Czy sprzedajesz ekologiczne karmniki dla ptaków czy oferujesz swoje usługi jako architekt, tworzysz fanpage, by dotrzeć do większej ilości nowych osób i by ci, którzy już kiedyś coś od Ciebie kupili, wrócili po więcej.
Warto wspomnieć tutaj o tym, że Facebook posiada także aplikację umożliwiającą zakupy przez Internet – dzięki niej klient może kupić coś natychmiast, bez konieczności osobnego logowania się na Twojej stronie, co jest rozwiązaniem bardzo szybkim i wygodnym. W praktyce oznacza to więc, że fan kupi coś od Ciebie nawet nie sprawdzając oferty konkurencji.
Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić w najbliższym czasie. Jest idealnym narzędziem do zdobywania lojalnych klientów i zrównuje szanse małych i wielkich firm. Tutaj najbardziej liczy się pomysłowość i zaangażowanie, kreatywność i nietuzinkowość.