Zakupy Google – Twoje Produkty w Wyszukiwarce Google

Opublikowano: 2018-01-22|Aktualizacja: 2023-05-26|2 min czytania|
Zakupy Google – Twoje Produkty w Wyszukiwarce Google

Kolejny, duży krok Google… Doczekaliśmy się, zakładki „Zakupy” w Polskiej wyszukiwarce Google. Zakupy Google dają nam możliwość wyszukiwania produktów ze sklepów internetowych bezpośrednio w wyszukiwarce.

Wyszukując w wyszukiwarce google.pl nadal będą nam się wyświetlały reklamy produktowe, tak jak dotychczas. Jeśli będziemy chcieli zobaczyć większą ilość produktów, będziemy mieli możliwość odwiedzenia strony z Zakupami Google tam zobaczymy dużo więcej ofert produktowych sklepów internetowych.
Dodatkowo możemy oferty filtrować po trzech filtrach

  • tylko nowe produkty
  • zakres cenowy
  • sprzedawca
  • płeć – pojawia się tylko w konkretnych wyszukiwaniach np. przy butach

zakupy google przykład

Jak pokazać swoje produkty w Zakupach Google?

Pokazanie reklam w Zakupy Google wymusza posiadanie konta w Google Merchant Center, do którego trzeba wgrać specjalnie przygotowany plik (feed), który będzie zawierał całą bazę produktów dostępnych w sklepie internetowym. Wspomniane konto, będziemy musieli połączyć z kontem Adwords, na którym będziemy prowadzić kampanię.

Według informacji, które podaje Google, wgranie pliku powinno potrwać do 30 min, ale z doświadczenia wiemy, że trwa to od 2 do 5 dni.
Po wgraniu pliku musimy sprawdzić w panelu czy wszystkie produkty zostały zatwierdzone oraz czy nie posiadają błędów.

Zakupy Google – na co zwracać uwagę?

W szczególności powinniśmy zwrócić uwagę na grafikę, bo to ona będzie miała za zadanie przyciągnąć uwagę osób zainteresowanych produktem, oraz spowodować kliknięcie. Pamiętajmy o słynnym powiedzeniu „Jeden obraz daje więcej niż tysiąc słów”
Rozmiar grafik, który Google uznaje za odpowiedni to 800x800px. Produkty bez zdjęcia oraz te, które zamiast zdjęcia będą miały np. zastępczo logo firmy nie będą wyświetlane. Niedopuszczalne jest również umieszczanie znaku wodnego, bądź informacji o promocji. Opcje z promocją będziemy mogli stosować dopiero na poziomie tworzenia reklamy w koncie Adwords.

Kolejne, ale równie ważne to nazwa produktu oraz cena. Powinniśmy, również przypilnować tych cech, bo to one między innymi mają wpływ na wysoki wynik jakości, który jest odpowiedzialny za pozycję wyświetlenia Twojej reklamy. Dodatkowo mogą mieć wpływ na to czy osoba wyszukująca kliknie ofertę.

Zakupy Google – czy warto?

Oczywiście, że tak.
90% wyszukiwań jest za pomocą wyszukiwarki Google, a opcja Zakupów Google daje nam kolejną możliwość do wyprzedzenia konkurencji oraz do pokazania naszych produktów w sposób innowacyjny i wyróżniający się na stronie wyników wyszukiwania Google.

Jeśli będziesz potrzebować pomocy w realizacji kampanii produktowej (PLA), to zapraszamy do kontaktu z naszą Agencją (poniżej wypełnij formularz).
Na pewno uzyskasz fachową pomoc we wdrożeniu przez wykwalifikowany zespół i zyskasz sporo nowych klientów.