Co to jest SEO?
Każda osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z pozycjonowaniem stron www, czy to jako klient, czy jako pozycjoner, spotka się z terminem SEO. Wyszukując w wyszukiwarce Google, z pewnością natrafisz na wiele stron poświęconych tej tematyce, lecz temat nie jest taki prosty jak mógłby się wydawać.
SEO – słowo to pochodzi od angielskiego Search Engine Optimization i tłumaczone jest, jako Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Częściej jednak, używa się znanego Ci bardziej słowa – pozycjonowanie. Mówiąc w skrócie, jest to zbiór działań, która ma na celu osiągnięcie przez daną stronę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych (np. Google, Net sprint, Wp, Onet) dla wybranych słów kluczowych.
Czym jest SEO? – prościej
Tłumacząc to na prosty język, chodzi o to by np. strona internetowa naszej Agencji Interaktywnej WhiteNet, która między innymi wykonuje strony internetowe oraz zajmuje się właśnie pozycjonowaniem, pojawiała się na jak najwyższej pozycji, jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarce Google np. frazy takie jak „strony www Mikołów” czy „strony www Śląsk” lub „pozycjonowanie Katowice”. Dzięki temu większa ilość osób odwiedzi naszą stroną, a co za tym idzie, może będzie chciała skorzystać z naszej oferty. Warto wspomnieć, że nie jest to proces jednorazowy, ale trwający wiele miesięcy. Kiedy go zaprzestaniesz, poskutkuje to spadkami z uzyskanych pozycji, bo musimy pamiętać, że w tym czasie Twoja konkurencja nie śpi…
Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce?
Temat rzeka – od bardzo wielu czynników. Poniżej omówimy dla Ciebie kilka podstawowych.
Z pewnością jednym z najważniejszych jest konkurencja. Jeśli Twoje słowo kluczowe, to np. „nowe mieszkania” jest popularne, oraz istnieje sporo stron z tym tematem związanych, które na dodatek są pozycjonowane – o wiele gorzej będzie zdobyć wysokie pozycje. Przy trudnych frazach, warto skorzystać z tzw. long tail, czyli frazy długiego ogona. Takie frazy, składają się z większej ilości słów np. „nowe mieszkania w Katowicach” lub „domy od dewelopera na śląsku”. Słowa te posiadają z pewnością mniejszą konkurencyjność, są niszowe i bardziej konkretne. Powodują dużą ilość wejść na stronę użytkowników zainteresowanych konkretną ofertą.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na pozycję w wyszukiwarce, jest, jakość oraz ilość linków z innych stron, które kierują na Twoją stronę. Nazywane są back links. Gdzie znajdziemy takie linki? Na pewno nie jest to prosta sprawa, a już na pewno tania, a w dodatku, trzeba mieć sporą wiedzę, którą uzyskuję się przez długi czas i jest przez wielu seowców chroniona. Tobie zdradzimy kilka podstaw. Z pewnością warto umieścić na wartościowych portalach artykuły tematyczne, czy artykuły sponsorowane z zachowaniem bezpiecznych zasad linkowania. Dodatkowo trochę katalogów, oraz linków ze stron zapleczowych. Nie można zapomnieć o Social Media, blogach oraz forach. Ważne jest, aby było spore zróżnicowanie. Trzeba pamiętać, że jest to bardzo niebezpieczny etap w SEO. Dzięki nieumiejętnemu używaniu linkowania, w bardzo łatwy sposób można otrzymać filtr w wyszukiwarce, a co za tym idzie znikamy z wyników wyszukiwania. Odratowanie takiej sytuacji, jest mozolne i bardzo czasochłonne, co powoduje spory koszt.
Następna składowa pozycjonowania stron www to dobra strona internetowa, idąc głębiej mamy na myśli treści w niej zawarte. Trzeba również, wziąć pod uwagę samą budowę strony od strony technicznej, samego kodu czy wewnętrznego linkowania. Dobrze zoptymalizowana strona to dzisiaj podstawa.
Ile czasu trwa pozycjonowanie (SEO) – kiedy będę pierwszy?
Tu każda odpowiedź jest dobra. Może, po kilku dniach, tygodniach lub miesiącach, a może w cale. My nie damy Ci 100% gwarancji, że uda się wy pozycjonować Twoją stronę na pierwsze pozycje w określonym czasie. Jeśli ktoś Ci da taką gwarancję to wprowadza Cię w błąd. Jest zbyt wiele czynników, które wpływają na pozycję twojej strony, aby była możliwość dania takiej gwarancji.
Przez jaki czas muszę pozycjonować stronę? – Już zawsze!
Jeśli pojawisz się na pierwszych pozycjach to nie oznacza, że już możesz zakończyć pozycjonowanie. Teraz trzeba pilnować pozycji. Nie wolno tego porzucić. Cały proces musi trwać. W czasie, gdy Ty odpuścisz, Twoja konkurencja nadal walczy chcąc uzyskać Twoją już zdobytą pozycję. Twoje zaniechanie, pozwoli jej Cię wyprzedzić.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Jedni powiedzą że jest drogie inni natomiast że jest tanie. Wszystko zależy od tego, czy dzięki SEO zaczynamy więcej zarabiać. Jeśli zwrot z inwestycji jest znaczący to z pewnością wyda nam się to bardzo tanie. Często zdarza się, z niewiedzy, że oddajemy swoją stronę w ręce partaczy i płacimy, a tu ani nie mamy pozycji ani ruchu na stronie. Zawsze musimy pamiętać, że dzisiaj są ważne już nie tylko pozycje, ale w głównej mierze ruch, który dociera na Twoją stronę. Np. z miejsc, w których został umieszczony nasz artykuł, wpis, wizytówka, opinia, itp. A takie miejscówki sporo kosztują, ze względu na swoją jakość i to co możemy dzięki nim zyskać. Pozostały koszt to sztab ludzi, który musi się tym zająć. Od osób odpowiedzialnych za optymalizację strony przez copywriterów, aż po osoby stricte zajmujących się pozycjonowaniem.
Więcej informacja na ten temat znajdziesz w naszym kolejnym artykule, w którym staraliśmy się pokazać co składa się na pozycjonowanie oraz jak wygląda to cenowo – „Ile kosztuje pozycjonowanie?„
Jeśli jeszcze masz wątpliwości, kto ma się zając Twoją stroną, zadzwoń lub napisz do nas postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, abyś mógł dołączyć do zadowolonych klientów.
Google dzisiaj stawia w dużej mierze na treści (content). Jest słynne powiedzenie w branży SEO – Content is King. Trzymając się tego hasła, sięgamy dla naszych klientów po sukces. Ty również możesz do nas dołączyć i pozwolić nam robić to, na czym znamy się najlepiej.