Jak wybrać agencję do pozycjonowania?
Pozycjonowanie jest obecnie podstawą w przypadku wszystkich tych, którzy posiadają swoje strony internetowe. Ich pozycje w rankingu wyświetlania są kluczowe w przypadku firm, które swoją działalność opierają na obecności w internecie. Z racji tego, że nie wszyscy przedsiębiorcy są ekspertami od pozycjonowania, wielu z nich korzysta z usług firm, które specjalizują się w tego typu działaniach.
W większości przypadków w poszukiwaniu odpowiedniej agencji, która zajmie się pozycjonowaniem strony w internecie, kluczowym i właściwie jedynym branym pod uwagę czynnikiem jest koszt wykonania usługi. Czasem jednak niska cena nie gwarantuje rzetelności lub wysokiej jakości wykonania zlecenia. Dlatego warto wziąć pod uwagę jeszcze inne wartości, które mogą się okazać przydatne w znalezieniu dobrego pozycjonera.
1. Odpowiedni dobór fraz
Przed rozpoczęciem współpracy trzeba zastanowić się nad odpowiednim doborem fraz, które pomogą w realizacji celów biznesowych. Zazwyczaj taki wybór powinien być poparty analizą statystyk Google Analytics z wykorzystaniem wcześniej przygotowanych wyników kampanii Google Adwords lub analizy konkurencji lub branży. Jeżeli statystki nie są zainstalowane, dobra agencja pozycjonowania powinna takie działanie doradzić.
2. Audyt strony z jednoczesną optymalizacją SEO
Niezbędnym etapem wykonania usługi jest dokonanie audytu SEO strony internetowej. Taki raport pozwoli na wyszukanie elementów strony, które wymagają poprawy w celu zwiększenia pozytywnego wpływu na pozycję w wyszukiwarce. Każda wyszukiwarka zamieszcza na ten temat swoje wytyczne, jednak jest to tylko kilka podstawowych informacji, dlatego zaawansowanym działaniem powinna zająć się doświadczona firma.
Zastanów się, jeżeli dostaniesz swoja analizę przed podpisaniem umowy o współpracę, ponieważ wykonanie rzetelnego raportu jest pracochłonne. Dlatego żadna poważna organizacja nie pozwoli sobie na taką inwestycję, jeżeli nie jest pewna otrzymania zlecenia.
Z kolei po przeprowadzeniu audytu wymagana jest optymalizacja serwisu. Dobra agencja powinna zaofiarować swoją pomoc, jednak czasami warto zwrócić się do wykonawcy strony, choćby po to, żeby nie stracić gwarancji.
3. Raporty wykonywanej pracy
Comiesięczne raporty z wykonywanej pracy są kluczową częścią współpracy. Takie zestawienie zazwyczaj zawiera nie tylko dane na temat osiągniętych pozycji, ale też wyniki konwersji lub generowany ruch z wyników naturalnych. Dobrym działaniem jest również umieszczanie informacji na temat pozyskanych linków oraz sugestie na temat tego, co warto poprawić.
4. Umowa długoterminowa
Nie zawsze długoterminowa współpraca wiąże się z długoterminową umową, ponieważ zadowolony klient nie zawsze wiąże się długim kontraktem. Dobra agencja pozycjonowania powinna skonstruować ten dokument w taki sposób, aby jego zapisy były dostosowane do oczekiwań klienta i żeby można było ją w rozsądnym terminie rozwiązać.
5. Kary umowne
Dobrze przygotowana umowa współpracy powinna zabezpieczać obie strony: klienta i agencję. Dlatego warto zwrócić uwagę na zapisy dotyczące stosowanych kar. Nie warto podpisywać kontraktu, który zobowiązuje do zapłacenia kary nawet w przypadku, gdy agencja nie wykona swojej pracy. Oczywiście, ważne jest również to, żeby umowa była prosta i zrozumiała.
6. Zmiana pozycjonowanych fraz
Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który przynosi długoterminowe korzyści. O ile w przypadku kampanii Adwords można od razu pojawić się pod daną frazą, o tyle w przypadku pozycjonowania najtrudniejsze frazy można pozycjonować miesiącami. Czasem jednak zdarzają się sytuacje, kiedy są one źle dobrane i ich zmiana lub zaprzestanie używania są koniecznością. Warto poszukać agencji, która umożliwia taką zamianę w trakcie współpracy. Warto tu wspomnieć, że tego typu zmiany wiąże się z reguły z dodatkową opłatą.
7. Współpracownicy
Przed podjęciem współpracy warto dowiedzieć się, z kim będzie się pracować. Dobra agencja powinna poinformować o tym, kto będzie zajmować się stroną i za co dokładnie jest odpowiedzialny oraz umożliwić kontakt z osobami, które są zaangażowane w projekt. Plusem jest fakt, że posiada ona siedzibę, którą można odwiedzić.
Oprócz poznania osób, z którymi będzie się pracować, warto dowiedzieć się, z jakimi klientami agencja obecnie pracuje. Takie informacje można znaleźć w zakładce „O nas” na stronie internetowej, gdzie najczęściej umieszczone są logotypy firm, z którymi współpracuje. Dodatkowo warto zapoznać się z opiniami w internecie. Dobrym oraz wiarygodnym miejscem do zweryfikowania są np. opinie w wizytówce Google, która to po wpisaniu nazwy firmy + słowo „opinie” wyskakuje na samej górze.
8. Po rozwiązaniu umowy
Ważne jest to, co dzieje się ze stroną po zakończeniu współpracy. Najważniejsze jest, ile wartościowych linków pozostało po zakończeniu zlecenia. Część z nich, szczególnie te opłacane przez agencję, mogą zniknąć. Kluczową sprawą jest jednak to, aby po zakończeniu usługi nie zniknęły wszystkie, ponieważ jest to równoznaczne ze spadkiem pozycji a co za tym idzie ruchu.
9. Cena i sposób rozliczenia
Z powodu zmieniających się trendów SEO, stosowane są różne techniki pozycjonowania, które czasami wymagają większych nakładów finansowych. Dobra agencja SEO stosuje różne modele rozliczeniowe, oparte o stały abonament lub cele biznesowe. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Ile kosztuje pozycjonowanie strony?”
Pozycjonowanie strony www z WhiteNet
Jeśli szukasz wysokiej klasy agencji z ogromnym doświadczeniem, która w profesjonalny i bezpieczny sposób zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony w internecie to musisz wypełnić poniższy formularz. Otrzymasz ofertę cenową na pozycjonowanie strony w kilku wariantach dostosowaną do Twoich potrzeb, wraz z pełnym wyjaśnieniem oraz konkretnymi cenami, aby wszystko było jasne i zrozumiałe.
Nie czekaj – wypełnij i odbierz swoją indywidualną ofertę.