Dzisiaj trudno sobie wyobrazić firmę bez strony internetowej. To już konieczność. Najgorzej wychodzą na tym firmy, które nie posiadają swojej strony internetowej. Wynikiem jest brak możliwości zapoznania się z ofertą oraz brak kontaktu. Dodatkowo firma traci na wiarygodności.

Badania wskazują, że klient ocenia firmę przez pryzmat jej strony www.

Jeśli jednak już firma posiada swoją stronę internetową, to warto pamiętać, aby ją aktualizować do obowiązujących standardów czy trendów, aby nie zostać w tyle i nie tracić klientów oraz wiarygodności. Przyjęte jest, aby zmieniać wizerunek strony, co 2-3 lata.

Dobra strona internetowa a co za tym idzie dobry i profesjonalny projekt strony internetowej to niełatwe zadanie i z pewnością czasochłonne. Trzeba poświęcić sporo czasu na samo przygotowanie, nie wspominając już o wykonaniu i optymalizacji pod kątem pozycjonowania. Bo od tego będzie zależała nasza pozycja w wyszukiwarce Google.
Poniżej w kilku zdaniach postaramy się odpowiedzieć na powyższe pytanie „jak zaprojektować dobrą stronę internetową?”.

Dobry projekt graficzny strony internetowej

Zaczniemy od błahego stwierdzenia, ale to prawda – Twoja nowa strona musi być ładna. Z pewnością to trudne do zdefiniowania pojęcie. Strona musi mieć look, który cieszy oczy, a zarazem nie może powodować trudności w przeglądaniu zawartości.

Pamiętaj, że grafika to uzupełnienie do tekstu.

Musisz wiedzieć, że na stronie powinieneś unikać wszelkiego rodzaju animowanych banerów i dodatków, które spowolnią ładowanie i działanie strony. I co ważne odciągają uwagę od treści, na której powinien się skupić klient.

Treści na stronie

Podczas planowania i projektowania strony internetowej, jednym z ważniejszych aspektów na który trzeba zwrócić uwagę to teksty, które pojawią się na stronie internetowej. To one w głównej mierze, będą odpowiadały na jakie słowa kluczowe będziemy się pojawiać w wyszukiwarce.
Dobra agencja tworząca projekt strony internetowej podpowie jak się za to zabrać lub po ustaleniach przygotuje treści na stronę odpowiednie do słów kluczowych.

Wielu właścicieli firm ten temat traktuje po macoszemu i zastanawia się później, dlaczego nie pojawiają się w wyszukiwarce. Pomijając już fakt kosztów które trzeba drugi raz ponieść podejmując wyzwanie pozycjonowania strony. Tworząc dobre i wartościowe treści pod kątem słów kluczowych już na etapie planowania strony internetowej będziemy jedynie zyskiwać na pozycjach i jakości samej strony.

Dobra strona to przyjazna strona internetowa

Pisząc o przyjaznej stronie mamy na myśli jej użyteczność a co za tym idzie jej ważną cechę jaką jest responsywność.
Co to takiego? Najprościej mówiąc, strona responsywna to strona internetowa dostosowująca się do rozdzielczości urządzenia, na jakim jest oglądana.
Najprościej wyjaśnimy Ci to na przykładzie. Będąc na naszej stronie, naciśnij w prawym górnym rogu na środkowy przycisk, obok zamykania przeglądarki. Widzisz, co się stało? Tekst i grafiki dostosowały się do wielkości okna. Spróbuj to wykonać również na innych podstronach naszej strony internetowej WhiteNet, aby lepiej się temu przyjrzeć.
Jak widzisz jest to bardzo ważny aspekt użyteczności strony internetowej. Jest to spore ułatwienie w przeglądaniu treści strony na różnych urządzeniach np. telefon czy tablet.

Menu dobrej strony internetowej

Menu musi być intuicyjne oraz łatwo dostępne z przejrzystym rozbiciem na kategorie i podkategorie.
Z reguły, menu składa się z zakładek – home, oferta, realizacje, o nas, kontakt. Ale tak naprawdę, każda działalność różni się i trudno mówić tu o sztampowym menu.

Możesz umieścić je, jako poziome na górze strony jak i pionowe z boku strony.
Jeśli zdecydujesz się na pionowe to zwróć uwagę, aby pojawiło się po lewej stronie. Umieszczenie po prawej to zamach na usability (użyteczność). Dlaczego? Spowodowane, to jest przyzwyczajeniem i naleciałościami z używania np. windowsa czy linuxa. W okienkach eksploratora, menu zawsze znajduje się u góry a ulubione katalogi umieszczone są po lewej stronie. Po drugie czytamy od lewej do prawej, to chyba najprostsze wytłumaczenie.

Wyszukiwarka na stronie internetowej

Czy muszę mieć wyszukiwarkę na stronie? Nie, nie musisz. Tak naprawdę zależy to tylko od Ciebie. W małych firmowych stronach nie stosuje się wyszukiwarek, bo są po prostu zbędne, ze względu na małą ilość treści i łatwość w dostępie do niej. Natomiast duże serwisy np. informacyjne, (dużo treści), czy sklepy internetowe (wiele produktów) jak najbardziej powinny zaopatrzyć swoją stronę w taką funkcję. To bardzo pomoże użytkownikom w odnalezieniu szukanego tekstu czy produktu w gąszczu informacji.

Kontakt

To najważniejsza zakładka na Twojej stronie. Twoi klienci lub czytelnicy, muszą mieć łatwy dostęp do informacji kontaktowych. Jest to kolejny argument podnoszący Twoją wiarygodność. Zaskakujący jest fakt, że w dzisiejszych czasach wiele firm nadal umieszcza na swojej stronie tylko formularz kontaktowy i to bez dodatkowych danych teleadresowych, takich jak nazwa, adres, telefon czy mail. To już jest nie dopuszczalne. Twoi odbiorcy chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia. Podanie tych informacji jest niezbędne. Można dodatkowo umieścić linki do portali społecznościowych, skype, gadu-gadu.

Pozycjonowanie

Ten temat szerzej poruszamy w naszych poradach blogowych, dlatego nie będziemy tu rozpisywać się, lecz zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami na blogu. M.in. „Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Jak wybrać firmę, która zaprojektuje stronę internetową?

Projektowanie stron internetowych powinno być punktem kulminacyjnym tworzenia wizerunku firmy. Jednak zanim to się stanie, musisz przygotować materiały graficzne, takie jak logo firmy, identyfikację wizualną, druki firmowe oraz hasła reklamowe.
W tym miejscu warto się zastanowić, czy firma projektująca strony internetowe jest dokładnie tym, czego potrzebujemy. Może warto dołożyć starań na początek i poszukać agencji reklamowej lub grafika, który przygotuje Ci całą identyfikację wizualną, zaprojektuje logo, a następnie po podjęciu decyzji jak wizualnie będzie wyglądać Twoja firma, zabrać się za tworzenie strony www.
Idąc na skróty prościej będzie wyszukać agencji takiej jak nasza i zrobić kompleksowo w jednym miejscu, ale trzeba mieć świadomość, jaki to złożony proces. Zazwyczaj, możesz liczyć na lepsze ceny, robiąc wszystko w jednym miejscu.

Spośród firm oferujących usługi wykonania strony nie jest łatwo wyszukać tej wyjątkowej. W każdej branży znajdują się czarne owce, które wykonują projekty niskiej jakości lub nie dotrzymują terminów. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na wyszukanie firmy, która wykona stronę. Dzięki temu zaoszczędzimy sporo czasu i nerwów i uzyskamy zadowalający efekt i nie będziemy się wstydzić.

Poniżej damy Ci kilka pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć przy wyborze Agencji

  • czy firma projektująca, ma stronę, oraz czy strona jest atrakcyjna, czytelna, przejrzysta?
  • jakie ma opinie?
  • jaką ma ofertę? Czy oferta przedstawia zakres prac?
  • jakie będę miał dodatkowe korzyści z tego, że zrobię stronę właśnie w tej firmie? (optymalizacja pod seo, system zarządzania stroną itp.)
  • czy rozwiali moje wątpliwości?
  • w jakim czasie ukończą moją stronę
  • ile mnie to będzie kosztowało?

Koszty dobrej strony internetowej

Cena w dużej mierze zależy od trudności wykonania, od ilości pracy, którą będzie trzeba włożyć w produkcję strony. Od tego, czy chcesz, aby była prosta z kilkoma podstawowymi zakładkami, czy rozbudowany portal lub sklep internetowy. Jedno jest pewne im więcej tym drożej, ale pamiętaj, że w głównej mierze zwracaj uwagę, na jakość i terminowość. Bo od tego będzie zależało czy nie będziesz się musiał wstydzić, oraz wykonywać wszystkiego od nowa ponosząc dodatkowe koszty.
Na naszym blogu znajdziesz również artykuł w którym wyjaśniamy „Ile kosztuje strona internetowa?

Nie zostawaj w tyle

Jak widzisz sporo jest tych informacji i prędzej czy później będzie trzeba się z tym zmierzyć, ale mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego poradnika będzie Ci łatwiej przez to przebrnąć. Gdybyś potrzebował dodatkowych informacji zapraszamy Cię do naszego bloga w którym wyjaśniamy wiele tematów związanych z marketingiem internetowym.

Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości lub nasuwają Ci się nowe pytania to śmiało do nas pisz lub po prostu zadzwoń.
Nasi specjaliści pomogą Ci rozwiać wszelkie wątpliwości i odpowiedzą na Twoje pytania.

Strony www i Sklepy Internetowe

Zamów Indywidualną Wycenę! – Wypełnij Formularz.

FORMULARZ