Jak zaprojektować dobrą stronę internetową?
Dzisiaj trudno sobie wyobrazić firmę bez strony internetowej. To już konieczność. Najgorzej wychodzą na tym firmy, które nie posiadają swojej strony internetowej. Wynikiem jest brak możliwości zapoznania się z ofertą oraz brak kontaktu. Dodatkowo firma traci na wiarygodności.
Badania wskazują, że klient ocenia firmę przez pryzmat jej strony www.
Jeśli jednak już firma posiada swoją stronę internetową, to warto pamiętać, aby ją aktualizować do obowiązujących standardów czy trendów, aby nie zostać w tyle i nie tracić klientów oraz wiarygodności. Przyjęte jest, aby zmieniać wizerunek strony, co 2-3 lata.
Dobra strona internetowa a co za tym idzie dobry i profesjonalny projekt strony internetowej to niełatwe zadanie i z pewnością czasochłonne. Trzeba poświęcić sporo czasu na samo przygotowanie, nie wspominając już o wykonaniu i optymalizacji pod kątem pozycjonowania. Bo od tego będzie zależała nasza pozycja w wyszukiwarce Google.
Poniżej w kilku zdaniach postaramy się odpowiedzieć na powyższe pytanie „jak zaprojektować dobrą stronę internetową?”.
Dobry projekt graficzny strony internetowej
Zaczniemy od błahego stwierdzenia, ale to prawda – Twoja nowa strona musi być ładna. Z pewnością to trudne do zdefiniowania pojęcie. Strona musi mieć look, który cieszy oczy, a zarazem nie może powodować trudności w przeglądaniu zawartości.
Pamiętaj, że grafika to uzupełnienie do tekstu.
Musisz wiedzieć, że na stronie powinieneś unikać wszelkiego rodzaju animowanych banerów i dodatków, które spowolnią ładowanie i działanie strony. I co ważne odciągają uwagę od treści, na której powinien się skupić klient.
Treści na stronie
Podczas planowania i projektowania strony internetowej, jednym z ważniejszych aspektów na który trzeba zwrócić uwagę to teksty, które pojawią się na stronie internetowej. To one w głównej mierze, będą odpowiadały na jakie słowa kluczowe będziemy się pojawiać w wyszukiwarce.
Dobra agencja tworząca projekt strony internetowej podpowie jak się za to zabrać lub po ustaleniach przygotuje treści na stronę odpowiednie do słów kluczowych.
Wielu właścicieli firm ten temat traktuje po macoszemu i zastanawia się później, dlaczego nie pojawiają się w wyszukiwarce. Pomijając już fakt kosztów które trzeba drugi raz ponieść podejmując wyzwanie pozycjonowania strony. Tworząc dobre i wartościowe treści pod kątem słów kluczowych już na etapie planowania strony internetowej będziemy jedynie zyskiwać na pozycjach i jakości samej strony.
Dobra strona to przyjazna strona internetowa
Pisząc o przyjaznej stronie mamy na myśli jej użyteczność a co za tym idzie jej ważną cechę jaką jest responsywność.
Co to takiego? Najprościej mówiąc, strona responsywna to strona internetowa dostosowująca się do rozdzielczości urządzenia, na jakim jest oglądana.
Najprościej wyjaśnimy Ci to na przykładzie. Będąc na naszej stronie, naciśnij w prawym górnym rogu na środkowy przycisk, obok zamykania przeglądarki. Widzisz, co się stało? Tekst i grafiki dostosowały się do wielkości okna. Spróbuj to wykonać również na innych podstronach naszej strony internetowej WhiteNet, aby lepiej się temu przyjrzeć.
Jak widzisz jest to bardzo ważny aspekt użyteczności strony internetowej. Jest to spore ułatwienie w przeglądaniu treści strony na różnych urządzeniach np. telefon czy tablet.
Menu dobrej strony internetowej
Menu musi być intuicyjne oraz łatwo dostępne z przejrzystym rozbiciem na kategorie i podkategorie.
Z reguły, menu składa się z zakładek – home, oferta, realizacje, o nas, kontakt. Ale tak naprawdę, każda działalność różni się i trudno mówić tu o sztampowym menu.
Możesz umieścić je, jako poziome na górze strony jak i pionowe z boku strony.
Jeśli zdecydujesz się na pionowe to zwróć uwagę, aby pojawiło się po lewej stronie. Umieszczenie po prawej to zamach na usability (użyteczność). Dlaczego? Spowodowane, to jest przyzwyczajeniem i naleciałościami z używania np. windowsa czy linuxa. W okienkach eksploratora, menu zawsze znajduje się u góry a ulubione katalogi umieszczone są po lewej stronie. Po drugie czytamy od lewej do prawej, to chyba najprostsze wytłumaczenie.
Wyszukiwarka na stronie internetowej
Czy muszę mieć wyszukiwarkę na stronie? Nie, nie musisz. Tak naprawdę zależy to tylko od Ciebie. W małych firmowych stronach nie stosuje się wyszukiwarek, bo są po prostu zbędne, ze względu na małą ilość treści i łatwość w dostępie do niej. Natomiast duże serwisy np. informacyjne, (dużo treści), czy sklepy internetowe (wiele produktów) jak najbardziej powinny zaopatrzyć swoją stronę w taką funkcję. To bardzo pomoże użytkownikom w odnalezieniu szukanego tekstu czy produktu w gąszczu informacji.
Kontakt
To najważniejsza zakładka na Twojej stronie. Twoi klienci lub czytelnicy, muszą mieć łatwy dostęp do informacji kontaktowych. Jest to kolejny argument podnoszący Twoją wiarygodność. Zaskakujący jest fakt, że w dzisiejszych czasach wiele firm nadal umieszcza na swojej stronie tylko formularz kontaktowy i to bez dodatkowych danych teleadresowych, takich jak nazwa, adres, telefon czy mail. To już jest nie dopuszczalne. Twoi odbiorcy chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia. Podanie tych informacji jest niezbędne. Można dodatkowo umieścić linki do portali społecznościowych, skype, gadu-gadu.
Pozycjonowanie
Ten temat szerzej poruszamy w naszych poradach blogowych, dlatego nie będziemy tu rozpisywać się, lecz zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami na blogu. M.in. „Ile kosztuje pozycjonowanie strony?”
Jak wybrać firmę, która zaprojektuje stronę internetową?
Projektowanie stron internetowych powinno być punktem kulminacyjnym tworzenia wizerunku firmy. Jednak zanim to się stanie, musisz przygotować materiały graficzne, takie jak logo firmy, identyfikację wizualną, druki firmowe oraz hasła reklamowe.
W tym miejscu warto się zastanowić, czy firma projektująca strony internetowe jest dokładnie tym, czego potrzebujemy. Może warto dołożyć starań na początek i poszukać agencji reklamowej lub grafika, który przygotuje Ci całą identyfikację wizualną, zaprojektuje logo, a następnie po podjęciu decyzji jak wizualnie będzie wyglądać Twoja firma, zabrać się za tworzenie strony www.
Idąc na skróty prościej będzie wyszukać agencji takiej jak nasza i zrobić kompleksowo w jednym miejscu, ale trzeba mieć świadomość, jaki to złożony proces. Zazwyczaj, możesz liczyć na lepsze ceny, robiąc wszystko w jednym miejscu.
Spośród firm oferujących usługi wykonania strony nie jest łatwo wyszukać tej wyjątkowej. W każdej branży znajdują się czarne owce, które wykonują projekty niskiej jakości lub nie dotrzymują terminów. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na wyszukanie firmy, która wykona stronę. Dzięki temu zaoszczędzimy sporo czasu i nerwów i uzyskamy zadowalający efekt i nie będziemy się wstydzić.
Poniżej damy Ci kilka pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć przy wyborze Agencji
- czy firma projektująca, ma stronę, oraz czy strona jest atrakcyjna, czytelna, przejrzysta?
- jakie ma opinie?
- jaką ma ofertę? Czy oferta przedstawia zakres prac?
- jakie będę miał dodatkowe korzyści z tego, że zrobię stronę właśnie w tej firmie? (optymalizacja pod seo, system zarządzania stroną itp.)
- czy rozwiali moje wątpliwości?
- w jakim czasie ukończą moją stronę
- ile mnie to będzie kosztowało?
Koszty dobrej strony internetowej
Cena w dużej mierze zależy od trudności wykonania, od ilości pracy, którą będzie trzeba włożyć w produkcję strony. Od tego, czy chcesz, aby była prosta z kilkoma podstawowymi zakładkami, czy rozbudowany portal lub sklep internetowy. Jedno jest pewne im więcej tym drożej, ale pamiętaj, że w głównej mierze zwracaj uwagę, na jakość i terminowość. Bo od tego będzie zależało czy nie będziesz się musiał wstydzić, oraz wykonywać wszystkiego od nowa ponosząc dodatkowe koszty.
Na naszym blogu znajdziesz również artykuł w którym wyjaśniamy „Ile kosztuje strona internetowa?”
Nie zostawaj w tyle
Jak widzisz sporo jest tych informacji i prędzej czy później będzie trzeba się z tym zmierzyć, ale mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego poradnika będzie Ci łatwiej przez to przebrnąć. Gdybyś potrzebował dodatkowych informacji zapraszamy Cię do naszego bloga w którym wyjaśniamy wiele tematów związanych z marketingiem internetowym.
Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości lub nasuwają Ci się nowe pytania to śmiało do nas pisz lub po prostu zadzwoń.
Nasi specjaliści pomogą Ci rozwiać wszelkie wątpliwości i odpowiedzą na Twoje pytania.
Kalkulator wyceny projektu strony internetowej lub sklepu
Szybko i bezproblemowo oblicz koszt projektu strony internetowej lub sklepu online, korzystając z naszego intuicyjnego kalkulatora.
Dziękujemy, wkrótce się skontaktujemy.
Strona firmowa czy sklep?
Strony i sklepy internetowe ralizowane przez WhiteNet, są responsywne oraz posiadają niezwykle elastyczny i wygodny system zarządzania treścią umożliwiający późniejszą modyfikację i rozbudowę. Kosztorys, dotyczy wdrożenia strony lub sklepu w oparciu o CMS WordPress i moduł Woocommerce. Dokonujemy również wdrożenia sklepów internetowych na innych systemach ecommerce, np. Prestashop.
Strona firmowa
Sklep internetowy
Rekomendowane funkcjonalności
Wzbogacając stronę o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdej strony firmowej.
ułatwia pierwszy kontakt
pokaż gdzie jesteś
statystyki strony
Facebook, Instagram itp.
Dodatkowe funkcjonalności
Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.
poprawia wartość wizualną strony
pokaż swoje portfolio
prosty system zarządzania stroną
bardzo ważne dla pozycjonowania
bądź w kontakcie z klientami
Wygląd strony
Atrakcyjny wygląd Twojej strony będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy trzy warianty:
Estetyczny, funkcjonalny (one-page) to rozwiązanie dla małych jednostronicowych stron typu wizytówka firmy.
Motyw premium to projekt standardowej strony internetowej z kategoriami i podkategoriami.
Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta, np. kopie już istniejących stron.
Dodatkowa kategoria z artykułami.
Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.
Wielkość witryny
Czy projekt ma dotyczyć typowego sklep ze standardowymi podstronami takimi jak Polityka prywatności, Regulamin Zasady zwrotów itd... czy czegoś na wzór hybrydy, czyli połączenia strony internetowej i sklepu?
Chcesz połączyć sklep ze stroną internetową. Określ jak dużo podstron ma mieć ta strona czyli jak rozbudowana będzie część witryny niezwiązana bezpośrednio ze sklepem.
Wygląd sklepu
Atrakcyjny wygląd Twojego sklepu internetowego będzie miał bardzo duży wpływ na decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające stronę. Prezentujemy dwa warianty: pierwszy to nowoczesny i profesjonalny sklep z kategoriami i podkategoriami. Jest to najczęściej wybierane rozwiązanie znacząco obniżające koszt realizacji. Motyw dedykowany to layout opracowany i zakodowany na indywidualne życzenie klienta.
Rekomendowane funkcjonalności sklepu
Wzbogacając sklep internetowy o pewne z pozoru drobne elementy możesz znacząco podnieść konwersję i ilość pozyskiwanych klientów. Poniżej podstawowe funkcjonalności, które rekomendujemy dla każdego sklepu internetowego.
ułatwia pierwszy kontakt
pokaż gdzie jesteś
statystyki strony
Facebook, Instagram itp.
Metody płatności
Ważne, aby klient miał możliwość dokonania płatności ulubionym kanałem, co do którego ma zaufanie. Brak takiej metody z reguły skutkuje porzuceniem koszyka i stratą klienta. Im więcej metod płatności na sklepie tym lepiej. W Polsce najpopularniejsze kanały płatności to takie, które nie wymagają podania danych kart płatniczych. Wciąż jeszcze na tym polu mamy wiele obaw i jesteśmy bardzo nieufni. Najlepiej przyjęły się systemy płatności za pośrednictwem bankowości elektronicznej np. płatności bezpośrednio z mBanku i jemu podobnych rozwiązań. Coraz więcej Klientów korzysta z systemu PayPal. Na szczęście nie trzeba implementować niezależnie płatności każdego banku, wystarczy skorzystać z usług pośredników transakcji elektronicznych takich jak PayU czy DotPay, które skupiają w swoich systemach kilkadziesiąt polskich kanałów płatności. Jakie rodzaje płatności chcesz wdrożyć?
PayU, DotPay lub inne
Metody dostawy
W przypadku opcji dostawy jest podobnie jak przy opcjach płatności.Im więcej tym lepiej, a co za tym idzie zróżnicowane ceny z tym związane są kolejnym czynnikiem często decydującym o tym czy Klient dokończy zamówienie czy porzuci je na etapie wyboru metody dostawy. Przedstawiamy dwa rozwiązania. Wariant ekonomiczny - można wdrożyć opcje dostawy bez integracji z zewnętrznymi systemami przewoźników. Lub można to rozwinąć i zautomatyzować proces zamawiania np kuriera integrując sklep z ich systemem zamówień. Podstawowe metody wysyłki bez integracji z zewnętrznymi systemami lub takie, które tego typu integracji nie wymagają.
Najpopularniejsze metody wysyłki pozwalające na automatyczną integrację z systemem przewoźnika.Poniżej najpopularniejsi operatorzy, ale jeśli nie ma tu firmy przewozowej, na której Ci zależy możesz do nas napisać.
Dodatkowa kategoria z artykułami
Przydatne, praktyczne informacje dla Twoich Klientów.
Być może słyszałaś/eś już o Content Marketingu. Jeśli nie to warto wiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego. Google kładzie obecnie duży nacisk na wartościowe treści, które użytkownik może znaleźć na stronie. Jest to jeden z głównych czynników rankujących podnoszących wartość danego serwisu internetowego. To jednocześnie przekłada się na większą widoczność danej strony, a tym samym daje możliwość generowania dodatkowego bezpłatnego ruchu - dodatkowych wejść klientów. Budowanie wartościowych treści ma też duże znaczenie jeżeli brane jest pod uwagę prowadzenie działań SEO - pozycjonowanie strony.
Dodatkowe funkcjonalności
Dodatkowe funkcjonalności mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie klientów oraz przygotować stronę do pozycjonowania.
poprawia wartość wizualną strony
pokaż swoje portfolio
bardzo ważne dla pozycjonowania
prosty system zarządzania stroną
bądź w kontakcie z klientami
Wielkość strony - ilość kategorii w menu
Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.
Jeśli potrzebujesz więcej podstron wróć do poprzedniego kroku i wybierz motyw premium lub motyw dedykowany.
Wielkość strony - ilość podstron
Wskaż bazowy rozmiar Twojej strony. Będziesz ją mógł/mogła potem swobodnie rozbudowywać.
Łączny koszt
Wypełnij formularz i odbierz szczegółową wycenę na maila.
Podsumowanie
Opis | Informacja | Ilość | Cena |
---|---|---|---|
Rabat : | |||
Razem : |